Första advent


...har väl varit ganska seg!
Har inte gjort nåt alls idag faktiskt. Ska iväg till mamma nu med en
elljusstake, så hon får lite julkänsla kanske. Fast hur ska det bli i jul då tro..???
Kan ju inte ta hem henne hit, för jag tror att hon skulle
känna igen sig och då blir det ju så tokigt.
Kan ju inte heller fara till syrran, då dom inte firar jul. Å inte känns det väl bra att hon ska sitta där på hemmet. Hmmm... Varför ska allt vara så komplicerat...

Nåja, trevlig advent på er...

ljus1

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Hej och trevlig 1:a advent på er.
Mitt förslag ang. mamma är att du pratar m. personalen att ni kan komma dit å dricka kaffe lr lite jullunch, åsså har ni kvällen på varsitt ställe. Men jag kan tänka mig att man känner sig som lite av en svikare, när mormor bodde i Björna så fick hon komma till oss under dagen, hon åkte färdtjänst åsså var hon kvar medans vi åt och delade klappar, sen åkte hon hem till sitt, med taxi, å vi behövde inte ta hand om henne hemma. Hoppas att det löser sig ändå för er. P

2006-12-03 @ 17:49:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback