Mera Modo...

Fick en underbar historia via mail som jag måste dela med mig av...


En Lärare startar sitt nya jobb på en skola i Linköping.
För att göra ett första gott intryck förklarar han för klassen att han är en Linköping-supporter.
Han ber eleverna räcka upp handen om dom också är det. Alla utom en liten
Pojke räcker upp handen. läraren tittar förundrat på pojken och frågar:

- Kalle, varför räcker inte du upp handen?
- För att jag inte är en Linköpingsupporter, svarar han.
Läraren, fortfarande förundrad frågar:
- Om du inte är en Linköping-supporter vad är du då?
- Jag är en MODO-supporter och en stolt sådan, svarar Kalle. Läraren kan inte tro sina öron.
- Kalle, varför är du en MODO-supporter?
- För att min mamma och pappa är från Örnsköldsvik, och min mamma är en MODO-supporter och min pappa är en MODO-supporter, därför är jag också en MODO-supporter.  
- Jasså, svarar läraren lite irriterad. Det är ingen anledning för dig att vara en MODO-supporter. Man måste inte tycka som sina föräldrar hela tiden.
-Tänk om din mamma hade varit prostituerad, din pappa varit en knarklangare och din bror en biltjuv. Vad hade du varit då?
- Då, svarar Kalle. Då hade jag varit en Linköping-supporter!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback