Veckan som gått

Vi hade jättetrevligt i huvudstaden förra helgen. Bra hotell o trevlig show på Globen som även min sambo uppskattade. Som jag redan innan misstänkte så var det fyrspannskörningen som han gillade bäst, fast även den nya grenen Horseball var spännande, publikvänligt. Även om jag rätt så ofta satt med hjärtat i halsgropen, en tuff sport för tuffa hästar o ryttare. Hoppas han vill följa med fler gånger och att man kanske kan smyga in lite dressyr då...

Sen har veckan susat förbi i minst 300 knyck. Fattar verkligen inte vart tiden tar vägen...?? Tyvärr, som jag sagt tidigare, så får mina hästar inte plats i livet just nu. Bara mockar o släpper in o ut. Synd och tråkigt MEN... just nu måste familjen o jobbet komma i första hand. Hoppas få mer tid o ork nån gång i framtiden. Curre får gå o skrota tills vidare, har ingen som jag vill skicka honom till. Får nu sikta på att ta tillvara på min nya stjärna som föds till sommaren, och hoppas att den kommit längre än vad Curre gjort när den är 10 år (snart 11 år..!!!).

Annars går vi nu mest o väntar på tomten, Lilla fröken önskar sig bara en sak: en jättestor myssi-myssi-häst (typ gossedjur) med träns o sadel. Har hittat en sån... för 400 spänn...!! Men det är väl bara att köpa gissar jag. Tänk att hennes hästintresse redan börjar kosta... Var ska det sluta???


Trevlig andra advent i morgon!

två ljus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback