En lista om mig

Gillar:
1. Favoritartist, kvinnlig
Christina Aguilera                                                                                 
2. Favoritartist, manlig
Martin Stenmarck
3. Motiv på din musmatta
Har ingen musmatta. Trådlös mus, så underlaget varierar.

4. Vilken startsida har du?
Gubben har bestämt att det ska vara Blocket. Aftonbladet på andra datorn.
5. Gillar du musik på hemsidor?
Nej, nej och åter nej!!

Sant eller falskt?
1. Jag är alltid välorganiserad
Både och… beror på vad det gäller.
2. Jag gör en budget för hushållsutgifterna och lyckas för det mesta hålla den
Falskt. Fast jag vet ju på ett ungefär vilka kostnader som kommer.
3. Jag har gott lokalsinne
Sant
4. Jag älskar måndagar
Nja…älskar var väl inte rätt ord. Men jag hatar tisdagar!
5. Jag ljuger aldrig, inte ens en s.k. "vit lögn"
Falskt

Läsvanor:
1. Läser du mycket?
Skulle vilja. Hinner inte nuförtiden.
2. Nämn tre av dina favoritböcker
Isfolketserien, Patient 69 (tror den hette så), alla Mankell
3. Har du någon gång funderat på att skriva själv?
Skulle nog vilja men vet inte vad jag skulle skriva om.
4. Är du med i någon bokcirkel/bokklubb?
Inte just nu
5. Köper du oftast pocket eller inbundet?
Både och, men pocket är ju billigare medan inbundet är snyggare i bokhyllan (den dag jag skaffar nån)

Just nu...
1. Är det något speciellt du längtar efter just nu?
Att vi blir kvitt förkylningen, att resa iväg nånstans.
2. Hur är vädret hos dig just nu?
Lite lätt snöfall och -10 grader
3. Vilken hemsida kommer du att besöka härnäst?
Troligtvis nån blogg
4. Önskar du att du vore någon annanstans just nu?
Kanske på nån varm plats…
5. Skulle du vilja vara nån annan? I så fall vem?
Nä jag är rätt nöjd som det är

Favoritplatser:
1. Vilken är din favoritplats i din stad?
Hmmm… i stan… Nåt fik kanske.
2. I ditt hemland?
Hemma bra men… Ellesta var ingen dum plats att vara på.
3. I hemmet?
Inget specifikt rum, men trivs nog bäst i stallet
4. I världen?
Har ingen aning, men Spanien var inte dumt.
5. I fantasin?
Vill jag vara hos pappa

Vanor och ovanor:
1. Innan jag går hemifrån kollar jag att ....
Jag har mobilen och det Elin behöver om hon är med.

2. Det spelar ingen roll hur jag än försöker, jag kan ändå inte ....

hålla nån ordning bland pappren på kontoret
3. Jag äter för mycket ....
glass
4. Jag brukar alltid ....
tänka positivt
5. Jag har svårt att ....
acceptera när folk inte visar respekt


Dagligen:
1. Hur många timmar sover du per natt och är det tillräckligt för dig?
I snitt 4-5 tim skulle jag tro, behöver mkt mer
2. Har du lätt att bli arg eller upprörd?
Ja, men jag visar det inte så tydligt.
3. Dricker du mycket kaffe, kanske för mycket?
Ganska normal konsument tror jag
4. Har du mobiltelefon och isåfall, använder du den mycket?
Den är alltid med, men ringer inte så mkt
5. Hur många timmar tillbringar du vid datorn varje dag?
Ingen aning, men det har blivit mer sen vi fick igång Internet på den bärbara, så man kan sitta framför tvn o surfa samtidigt.

Våren
1. När börjar du verkligen längta efter våren och leta efter dom första vårtecknen?
Hela vintern..
2. Vad är det bästa med våren?
Allt känns mycket lättare då och det luktar så gott!!
3. När anser du att man kan säga att den är här?
När snön börjar försvinna, när man kan rida på en mjuk, härligt blöt grusväg.
4. En del storstädar, en del köper fröer, en del klipper ned buskar, vad gör du som du tycker är ett riktigt "vårgöra"?
Ingen aning faktiskt
5. Av vårens första underbara blommor och växter som kommer upp i början, vilken är din favorit?
Tussilago

 


Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det här var riktigt skoj läsning, tack så mkt.

2007-02-05 @ 21:41:55
Postat av: Emma

Ingen fara, jag hade snott den själv så!! Krya på dig och hoppas att du blir frisk snart!

Postat av: Anonym

Jag håller med Pernilla, kul att läsa. Hoppas sjukdomen ger sig snart :-)/Cia

2007-02-06 @ 18:37:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback