Vad ska man tro..??

Ja igår hade jag väl en mindre bra dag. Inte utåt sett kanske, men jag mådde asdåligt igår. Anledningen till det är att igår var det tre år sedan pappa dog. Tänk vad tiden går fort, på samma gång som om det var igår...
Läste i en dödsannons en vers som jag tycker är så fin och stämmer in så väl.

" Om en stjärna tändes för varje gång jag tänker på dig,
då skulle natten vara ljusare än dagen!"


Men nånstans finns han nog närvarande... kanske närmare än man tror...

Idag fick jag världens chock!!
Elin lekte för sig själv i vårat sovrum, pratade en massa. Sen ropade hon: "Mamma, jag pratar med morfar!"
Jag sa:"Vad sa du, vem pratar du med?" Åter sa hon: "Jag pratar med morfar!"

Ja.... vad ska man tro??????
Jag blev först alldeles kall o förskräckt, men sen gick det över i ett lugn.
Om han finns här hos oss, ja då är ingen gladare än jag. Även om jag önskar att han var fysiskt närvarande.


Saknaden av en pappa

Så mycket smärta
Så mycket sorg
Så mycket besvikelse
Att inte få stanna kvar

Du kämpade hårt
Du kämpade tappert
Du kämpade mot oddsen
Trots att du visste

Du var en vinnare
Du var en hjälte
Du var en make, pappa och morfar
Men du förlorade

Men vi glömmer dig aldrig
Du var stark och envis
Men rättvis och ärlig
Du fattas oss

Dikten hittad på nätet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback