Underbart väder

Hur länge ska man få njuta innan bakslaget kommer den här gången då?
Har ju haft några helt underbara dagar med näst intill sommarvärme. Har känts rätt ok att åka hem från jobbet kl 14 den här veckan. Elin o jag har suttit på bron och mått gott i solen.

Hennes prickar och blåsor bara ökar i antal. Är nu över hela kroppen men mest koncentrerade är de på huvudet och i underlivet (ajj...). Hon är fantastiskt duktig och kliar sig inte så mkt. Har blivit stora tjejen också... Hon har inte kissat i blöjan under dagtid på tre dagar nu. Vill hellre gå på pottan. Kanon! Hoppas det håller i sig när hon ska tillbaka på dagis.

Ja pga att hon är sjuk och därför sover jättedåligt så har ju min tid för ridning varit så gott som obefintlig. När Curre äntligen blivit frisk ja då kommer detta. Givetvis då gubben jobbar em så jag är ensam på kvällarna. Nåja, till veckan tar vi nya tag. Kanske vi kan komma igång igen efter detta avbrott...

Hmmm... i morse var det nåt mysko i stallet. När jag släppt ut hästarna så låg en blodig spånklump på stallgången. Hade inte sett nånting på nån av hästarna och såg heller inget mer när jag mockade. Funderade på detta under dagen och konstaterade att jag måste ha missat nåt sår på nån av dem. Så ikväll har jag grundligt gått igenom alla tre men hittar inte den minsta skråma... ??? Märkligt!!
Däremot så rasar det hår från de två som inte är klippta. Ytterligare ett vårtecken!

Nä nu ska jag hoppa i säng i tid för en gångs skull. Man vet ju aldrig hur mycket Elin tänker vara vaken i natt...

Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback