Måndag kväll

Vad tiden går fort... på både gott och ont!

Nu är vardagen igång efter flytten. M har ju varit ledig från jobbet i två veckor men jobbar em denna vecka. Det innebär ensamma kvällar för mig, men det kan ju vara rätt skönt ibland. Det jobbiga är ju att han jobbar hela helgen också. Nu sen jag hämtat Elin på dagis, lagat och ätit mat, så måste vi åka o natta hästarna innan jag kan natta henne. Kan ju inte längre göra det sen hon somnat eftersom hästarna inte flyttat. Det kommer att bli jobbigt att åka emellan och sköta dem, så vi funderar på om vi inte kan göra en ligghall och ha dem på lösdrift tills stallet blir klart. Vi får se...

Pienza är nu iaf kollad på 90 dgr (eller närmare 110 blev det nog) och är fortfarande dräktig!!! Jippi!! Så om något skulle hända nu så täcker försäkringen. Men nu vill jag bara att det blir sommar och att få en liten fölbäbis... Den 3 juni är det magiska datumet! Hennes sår på benet läker, sakta. Det har blivit en massa svallkött och ser nästan värre ut nu än när det var nygjort. Men det går trots allt åt rätt håll. Fast det kommer säkert att ta ett år innan det är helt återställt. Tur att hon inte tränas, bära föl går ju ändå.

Curre blev i torsdags äntligen friskförklarad. Nu är han fräsch! Passade även på att kolla tänderna och även där är han restaurerad nu, en helt ny häst!! Känns bra att få sätta igång o träna upp honom när man vet att han är 100 % frisk. Bara jag nu får tid att rida också...

Nu ska jag slappa en stund i soffan innan läggdags, det var länge sen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback