En vecka senare...

Oj vad den här veckan har gått undan. Upptäcker nu att det var en hel vecka sen jag skrev nåt här. Skäms på mig...

Så vad har då hänt senaste veckan...? Jo jag har fortsatt att jobba halvtid pga foten. Tränat en del med Curre förståss men det känns inget vidare inför tävlingen i Umeå kommande helg. Längtar efter träning för Berit nu.... Men vi kämpar väl på o gör så gott det går. Ska iaf bli roligt att åka bort en helg o tävla. Bokat sovplats hos E.

Huset börjar sakta men säkert ta form. Nu läggs det in golv och tapetseras. Längtar efter att få flytta in nu... Här hemma har vi äntligen fått klart i vårt vattenskadade badrum. Härligt att kunna duscha uppe igen.

Igår var jag o Elin o hälsade på mamma. Det var alldeles för längesen sist egentligen... Men för henne kvittar det hur ofta jag är där, det är väl mest för mitt eget samvete. Tyvärr...

Idag var jag o Elin o kollade på tävlingar hos GHRF. Det var faktiskt roligt att vara där helt som publik o kolla på alla som kämpade. Såg en del nya trevliga ekipage, skoj! Medan vi kollade på en (otroligt söt) shettis som tävlade så sa Elin: "-Mamma, jag också tävla!" Jag svarade att:"-Du är för liten än, men när du blir större kanske..!" Då sa hon bestämt:"-Ja, när jag blir stor ska jag tävla på Tule!" Jag som hästtokig mamma kan ju bara hoppas att det blir så. Idag har hon iaf ridit alldeles själv på Tule för första gången. Trots att han busade lite så satt hon kvar. Fast hon fick inte trava nåt när vi inte hade nån hjälp. Däremot fick hon sitta på en D-ponny tidigare i veckan, hans trav var inte lika studsig o då satt hon nästan helt själv. Vilken unge... (stolt mamma..)

Utan förvarning så brakade det loss ett väldans åskväder på em. Det har åskat länge och regnat mycket.... Fyy...

Nä nu har jag lite att pyssla med innan jag ska göra kväll tidigt. Trött...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anonym

De är så underbart "orädda", barnen, -hoppas att det får gå bra för Elin så hon kan ha mycket skoj med sin ponny... Man glömmer så lätt att vara på sin vakt, det ser ut att gå så bra och så händer något! Då blir man som Beffa och vågar knappt hoppa!
Det är synd, men så ska det inte bli för Elin!
Lycka till!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback