Fy faaan vilken dag... en mardröm...

Ursäkta svordomen, men det här har varit en av de absolut hemskaste dagarna i mitt liv!
Efter en urusel natt med mycket litet sömn så åkte jag o jobbade. På vägen dit fick jag tvärnita för en stor älgko som passerade över vägen. So far so good...

När jag var på väg hemåt så blev det värre... I slutet av en lång raka fick jag syn på en hund ca 100 m framför bilen. Jag saktade naturligtvis in för att passera hunden långsamt, den satt still i diket. När jag var ca 10 m från den så rusade den rakt in framför bilen. Jag fick tvärnita och hoppades in i det längsta att hunden klarat sig. Tyvärr var det inte så... När bilen stannat så hörde jag världens ylande underifrån bilen. Just då ville jag bara sitta kvar i bilen och önska mig långt bort därifrån. Insåg att jag var tvungen att kolla hur det stod till med stackaren och undrade samtidigt om jag hade nåt att slå ihjäl den med. Fast jag visste att nåt sånt skulle jag aldrig klara av...
Jag klev ut och fick se förödelsen... Hunden hade blivit överkörd och släpats med flera meter. Den var väldigt skadad i ett bakben och blödde ordentligt. Den morrade åt mig och hasade sig ner i diket, hela tiden ylandes... I panik så ringde jag till jobbet o undrade om där fanns nån som skulle kunna komma och skjuta hunden. Tre arbetskamrater kom och hjälpte mig, jag var rejält chockad tror jag. Efter en massa ringande så hade vi fått tag på ägaren till den lilla beagle-tiken. Han var ute o jagade i trakterna. Polisen behövde aldrig komma och när jag gråtandes beklagade mig för hundägaren så sa han att huvudsaken var att bilen var hel!! Jag brydde mig ju bara om hunden! Hur som helst så lastades hunden in i hans bil för en resa till djursjukhuset. Men jag är rädd för att det gick riktigt illa för stackaren, det var ingen vacker syn...

Så det säger jag till er alla, hoppas verkligen att ni aldrig behöver råka ut för nåt sånt här!! En mardröm....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback