Aj aj aj

Jag har fått tandvärk!!!   
Den har kommit smygande under några dagar och i eftermiddag var den hemsk. Det konstiga är att det är i en rotfylld tand, så troligen är det nån inflammation runtomkring. Har försökt rengöra allt vad jag kan idag och faktiskt så känns det lite bättre nu. Annars ringer jag tandläkarn i morrn.

Har varit och köpt havre till hästarna idag. Tidigare har jag köpt Krafft's havre, men VET ni egentligen vad den kostar??? Jag har ju bara köpt en säck och inte tänkt på priset. Den kostar ca 6.50 kr/kilo!!! Nu har vi fått tag på havre i storsäck och betalar nu 1,35 kr/kg! Det är en viss skillnad!! Jag kan ju fodra mer om det behövs, typ 5 ggr mer för samma pengar. Undrar hur mycket namnet Krafft kostar...???

Idag har jag spånat upp Curres gamla box. Efter nyår så ska jag sära på mor o dotter i stallet. Pazzi är ju snart 7 månader så det är hög tid. Men fortfarande så mjölkar Pia som en mjölkko, Pazzi är nästan lite rund om magen. Hoppas hon inte åker på nån juverinflammation under separeringen. Men jag kommer att göra som vi alltid har gjort, sära på dem under natten men de få gå tillsammans i hagen på dan. Det har aldrig varit några problem förr.

Min bil har strejkat ända sen den 19:e. Batteriet är totalt dött och de två(!!!) vi har köpt har inte passat. Nu hoppas vi att rätt batteri kommer under måndag eller tisdag. Eftersom M jobbar fm så är jag hemma utan bil. Har lejt bort utsläppet av hästarna i morrn bitti och sen åker jag o Elin fyrhjuling över för att mocka och fixa stallet. Hoppas det inte blir så kallt.
Ska försöka ta med kameran till stallet och knäppa lite kort när jag är där i dagsljus för ovanlighetens skull...

På återseende...
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ser ifram emot lite kort =) kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback