En dag i staden

Ja i morse ringde jag återbud till tandläkaren. Det kändes tillräckligt bra för att jag ska få behålla mina pengar ett tag till... Fortfarande är det helt OK.
Något senare lämnade jag Elin hos M & M och drog till stan. Hämtade batteriet till min bil. Det var nr 3 i ordningen och NU skulle det vara rätt... M hade pratat med dem och beställt.
Gjorde lite ärenden på stan, handlade lite mat åt oss och hästarna och sen hem.
Var hemma i ca en timme innan M kom hem från jobbet. Sen skulle vi ner till stan igen för att ev. byta skoter. Innan vi åkte kollade han batteriet. Tror ni att det var rätt??? NÄ! Nu hade vi handlat på: Biltema, Mekonomen och Söderströms och ingen av dessa hade lyckats fixa rätt batteri. Ringde på Nordemans för att kolla om de hade nåt orginalbatteri. De hade ett kvar som vi bokade, beredda på att få betala minst 500 kr mer där. Gissa om vi blev förvånade då de var billigast!!! Ibland bedrar snålheten visheten...
Nu är min bil igång igen efter.... 11 dagar!!!

Det blev inget skoterbyte denna gång så vi åt på Sibylla och åkte sen till Gideå på födelsedagskalas hos L och hämtade hem Elin.

Sen har jag pysslat lite med pållarna. Längtar efter att min varmvattenberedare ska komma upp. Pias svans går inte ens att beskriva hur äcklig den är efter en veckas brunst och uppvaktande av en liten shettis...  Yeak... Sa jag att den behöver tvättas...???

I morrna är det sista dagen på detta år. Det blir firande här med god mat. Annars lungt eftersom M börjar att jobba kl 6 på nyårsdagen.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback