I'm back!! (Lååångt inlägg)

Äntligen har vi fått ordning på allt. Det händer att strömmen kommer och går, men det gör inget bara den inte är borta mer än nån timme.
Vad har då hänt sen jag sist bloggade seriöst?? Jo en hel del. Tar det i ordningsföljd...

Onsdag 10/12
Var med Elin på synundersökning på sjukhuset hela fm. Eftersom M har flera fel på ögonen så kollades hon för säkerhets skull. Lillgumman var fantastiskt duktig hela tiden. Hennes ögon var helt perfekta!! Det blev vi glada åt, det är ju både jobbigt och dyrt med glasögon. Missade att äta julbord med jobbet pga detta besök.

Torsdag 11/12
Började dagen med luciafirande på dagis. Elin blev tvärt jättemammig så jag fick hålla henne i handen i luciatåget. Men jag kunde få släppa henne till en fröken precis innan de gick in i matsalen. Man blir lite rörd av dessa små lucior och tomtar, de är ju så söta. Fast min lilla lucia var förståss bäst! Efter deras uppträdande så bjöds det på julgröt.
Fick lämna henne skrikandes när jag skulle vidare till jobbet. Det skär i hjärtat när det händer men, jag vet ju att det går över. Sen när M skulle hämta henne så ville hon inte alls hem.


Finaste lucian!


Efter jobbet åkte jag förbi hemma och tog en macka och sen vidare till Husum för anhörigträff hos mamma. Där blev det gröt för andra gången samma dag. Har nog ätit min ranson nu. Mamma var väl ungefär som vanligt, fast lite ledsen. Sen vi hade ätit med de gamla fick vi anhöriga gå och lyssna på ett litet föredrag om demens. SÅ bra det var... Önskar att alla kunde få höra detta så de vet vad demens handlar om. Mycket nyttigt fick vi höra.

Fredag 12/12
Skyndade hem efter jobbet. Hade en träff med en gubbe från Holmen skog. Ska avverka och plantera lite skog framöver. Strax efteråt kom M hem och även han hade en träff med en försäljare. I godan ro fikade vi och kl 15 blev vi strömlösa!
Vi hade sen tidigare bestämt oss för att åka till stan och äta där. Det var ju tur!! För det gick ju inte att göra nånting utan ström. Spelade lite Kasta Gris med Elin men vi blev trötta och la oss redan kl 21.30!!

Lördag 13/12
Var bombsäker på att strömmen skulle vara tillbaka innan morgonen men ... inte då... For till stallet kl 5.30. Det hade då kommit ca 30-40 cm blöt snö... och då menar jag BLÖT! Plogade mig fram med bilen i den sörjan. Väckte M kl 6.30 och tvingade ut honom att snöröja och leta fram transport. Hade ju körkurs med Tule kl 12.30 och hade tänkt åka tidigt för att hinna se lite också. Planerna var att åka 9.30 men kom inte iväg förrän 10.40. Då väntade en hel***isk resa! I Gideå var det helt oplogat. Det tog i under bilen hela vägen, fanns tre spår att köra i och som jag inte kom upp ur när det kom mötande bilar. Tur var väl att jag hade en liten och lätt häst med mig och att jag kör 4-hjulsdrivet. Annars hade det inte gått! Oplogat ända ner till flygfältet!! sen hyfsat iaf, om än halkigt.
Var framme i Skule kl 12 efter att ha plockat upp L i stan. Hon räddade mig då jag i all stress åkt ifrån plånboken.
Kursen gick iaf jättebra, han skötte sig. Var inte så brydd över varken sele eller vagn. Han skrek mest efter alla brudar... Jag hann även med att backa sönder ett bakljus på transporten innan jag åkte hem...
Till ett hem som fortfarande var utan ström. Mockade med pannlampa, åkte hem och åt kallt det som var kvar av min pizza sen gårdagen. M och E var i stan och blev bjudna på middag där.
sen de kommit hem åkte vi ner till M & M där jag fick låna duschen. Nice!
På vägen hem såg vi några vattenfallsgubbar uppe i en stolpe inte långt hemifrån. En ledning hade gått av. Kl 22.30 fick vi äntligen strömmen tillbaka!!


Söndag 14/12

Trött!! Vilade mest hela dagen... Jag o Elin åkte ner till stan och ut på ÖOR för att se luciashowen som jag lovat henne. Temat var Robin Hood, fast hon var jätterädd för dem. Särskilt för prins John som även var speaker. Men hon tyckte ändå att det var roligt. När vi skulle hem var det -5 grader och spöregn = pansar is på rutan och snorhalt. Åkte förbi o hälsade på Curre på vägen hem. Han mår bra och var inte alls intresserad av mig... Hmm...



Sen har vardagen rullat på och igår så fick vi då äntligen tillbaka telefon och internet. Snacka om att man är handikappad utan. Är ju lite "blogg-beroende" och man har många måsten i datorn.

I morrn är sista dagen innan vi går på långt jullov. Börjar inte förrän den 7/1.  I morrn kväll har vi julfest (äntligen julbord!!) för oss på verkstan.


Nu ska jag iväg till stallet o natta hästarna!



(Tänder det 3:e ljuset nu då jag inte kunde i söndags)


Kommentarer
Postat av: Therese

Kul att du är tillbaks :)

Inte kul att vara utan stöm så länge, usch. Man märker inte hur beroende man är av ström och vatten mm förrän man är utan.



Ha det/Therese

2008-12-19 @ 08:13:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback