Varmt!

Så var det ett tag sen man skrev här igen då....
Åselemarknaden var väl ungrfär som vilkan marknad som helst. Handlade inte så mkt, mest till Elin förstås. Givetvis blev det ett ½ kg bigaråer, det är ett måste vid marknadsbesök.
Vi fick middag hos M & M och sen blev det krocket och badminton hela kvällen. Ja lite kortspel också, självklart!

Sedan har det ju regnat några dagar. Mycket välkommet faktiskt!

Igår och idag balar vi det sista höet. Skönt! Fast jag har åkt på en sån j-la nackspärr så jag duger inte till mycket. Jag får försöka serva här hemifrån vad jag kan. Hoppas den ger sig snart.

Har under veckan fixat och lagt om lite lån. Från drygt 8% ränta till 5,65%.
Där sparar man en liten slant...
Då tog jag chansen... Jag har bytt transport!!! Min börjar gå sönder både här och där, har ingen lust att skjutsa föl i den. Så i slutet av nästa vecka åker jag och byter. Det blir en B60 med sadelkammare, så sen behöver man inte packa i bilen. Hoppas bara jag inte kommer att sakna fronturlastningen... fast jag har ju inte använt den SÅ ofta.

Nä nu ska jag åka med glass till traktorförarna som plågas i värmen!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Åh vad härligt att få byta transport, vi ska ju kämpa för att få igång min, jag vill inte hålla på att hyra hela tiden.. blir så drygt!! och dyrt med.. men önskar man kunde köpa en ny(are) men nu är det ju bil som gäller först iaf, måste ju ha en man får dra med... bläää!!

2008-07-25 @ 20:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback