Sjuk...??

Ja vad ska man tro... Trots en lugn och slapp helg så är jag inte utvilad. Mådde uruselt i morse men for på jobbet ändå i tron på att det blir nog bättre. Men inte då... till lunch så åkte jag hem. Frusen, kallsvettig, orkeslös och en fruktansvärd värk i hela kroppen, ffa rygg och ben. Konstig nog har jag ingen feber. Eftersom gubben låg sjuk i influensa förra veckan så var det ju väntat att jag skulle drabbas av nånting. Fast jag förstår inte vad detta är...??? Har legat i soffan hela em men ingen förbättring... Hmmm... Blir nog hemma i morrn också om det inte blir nån bättring.
Gillar inte att vara sjuk!!!

Var på Granngården och fyndade ett nytt täcke till Curre i fredags. De hade ju 50% på alla vintertäcken. Ett 300g utetäcke för 375 kr är ju inte så pjåkigt... Passformen var lite sisådär men, som nödtäcke funkar det bra!

Pia's mage växer verkligen nu... Ska försöka fota den nån dag och lägga ut här. Just idag är det 3 månader till beräknad fölning!!! Fast troligtvis så kommer jag att skicka ner henne till stuteriet så hon får föla där. Känns tryggare så, de övervakar ju alla fölningar och har rutin på sånt. Jag har ju inte nån möjlighet att vara hemma och passa och har ju heller inte nåt fungerande stall här hemma. Har väntat på fölningar förr och vet att det kan ta tid... det blir jobbigt att åka emellan till stallet då... Dessutom ska jag nog betäcka om henne och då är hon ju liksom redan på plats. Det blev ju mycket fram-o-tillbaka ifjol. Funderar för fullt på vilken hingst jag ska välja, men hingstkalendrarna kommer ju inte förrän om ett par veckor... *suck* Det skulle annars ha varit trevlig läsning när man är sjuk...

Nä nu ska jag bädda ner mig igen och kolla på Bolibompa med Elin.

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback