Jo här har det hänt saker...

Vart ska jag börja....

Jo, i fredags beslöt jag mig för att ställa in körkursen för denna gång. Batterierna var helt urladdade och jag orkade bara inte med allt som jag skulle göra innan. Kände mig inte pigg heller. Det kommer ju fler gånger.

Istället under lördagen så hjälpte jag till med att frakta hem våra kvigor från betet. I sista stund... sjön frös i natt. Jätteskönt att ha dem hemma.

Men vad är det då som har hänt...
Fick veta att vi har haft lite kommunikationsproblem Magda o jag. Jag tordes inte fråga om hon ville komma o ta hand om djuren medan vi är utomlands, och hon vågade inte fråga om hon fick komma. När vi till sist pratade om det så blev det så att hon kommer hit och sköter om hästar, katter och hund. Hon vill komma hit o jag vill ha henne här! Det känns på en gång mycket lugnare att åka iväg.

Den enes död den andres bröd... (bokstavligt) Men inget ont som inte har nåt gott med sig.
Fick tragiskt veta i fredags att L,  som jag tränar, hennes häst har blivit utdömd och kommer att avlivas kommande vecka. Jättetråkigt på en jättefin häst. Bara 11 år men håller inte att ridas på. L som har gjort sånt bra jobb med honom.
Men att hon blir hästlös löser två problem för mig...
Har erbjudit henne att ta Curre på foder tills vidare, och hon har tackat ja. Han mår ju så dåligt av att jag inte har den tid för honom som han behöver. Han vill jobba! Nu kommer han att bli riden och L får en häst att rida igen. Hoppas att de kommer bra överens. Redan nästa helg kommer han troligtvis att flytta. Kommer att bli fruktansvärt tomt men jag får ju fortsätta att träna honom och förhoppningsvis kanske rida honom ibland också.
Det löser ju även mitt platsproblem när Pazzi ska avvänjas från Pia. Tule slipper bo i stallgången nu.

Så den här helgen har många tunga stenar fallit från mitt hjärta... även om det känns jobbigt att min stora bebis ska flytta hemifrån... 

Nä nu ska jag bara duscha och hoppa i säng...

Ciao!


 
 

Kommentarer
Postat av: Beffa

Skönt att det löser sig för dig även om det känns tråkigt att det inte här hos mig han hamnar, han är så saknad....

Så trevligt att Magda kommer förstår att det blir lättare att åka iväg då!

Postat av: Beffa

Du är utmanad, kolla min blogg :P

2008-11-03 @ 22:58:24
URL: http://beffa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback