En dikt till pappa

Ramlade över den här dikten på nätet, kommer tyvärr inte ihåg var.
Men det är precis som om jag hade skrivit den själv, OM jag hade kunnat...




Jag målar en tavla med färger av min kärlek till dig


Jag målar en tavla med färger

av min kärlek till dig

stryker sakta med penseln min saknad

smeker med längtan din kind

En tår faller när jag målar dina ögon

med färger av blå

o ditt leende som fångade mammas hjärta

får mej att sakna dig så


Jag målar en tavla i mitt hjärta

en bild som jag burit så länge inom mej

Älskade Pappa trots åren som gått

så saknar jag fortfarande dig

Önskar det funnits tid

att tala om allt jag inte hann

Men Gud hade en annan plan

tiden som jag trodde fanns

försvann.....


Jag målar en tavla med färger

av min kärlek till dig

skissar ditt hår med toner av grå

stryker sakta med penseln min saknad

smeker med längtan din kind

En tår faller när jag målar ditt hjärta

med färger av din kärlek till oss alla

din värme som utstrålade

o hur du älskade mamma 



Saknar dig pappa



Kollade igenom gamla videofilmer för ett tag sen. Det var konstigt att se pappa igen. Det kändes som en evighet sen, och samtidigt som igår... Blev nästan arg för att han fanns på tv'n så nära mig, men jag kunde inte nå honom.
Saknar honom så ofantligt mycket så det går inte att beskriva...

Jobbigt nu....

Kommentarer
Postat av: Cia

Fin dikt. Styrkekramar till dig!!!!

2008-10-17 @ 23:39:26
Postat av: sandra

Fin dikt du hittade .. Saknar morfar extremt med . Äger tyärr typ ett kort på honom =/ .. Ta hand om dig . kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback