Nu e jag trött...

Helt orkeslös...
Som tur är så kunde jag göra stallet i morse. M skulle på nån kurs idag o började kl 8, så då fick han lämna Elin lite senare på dagis. Det är så skönt att ha stallet mockat o klart på kvällen. Skulle ha ridit egentligen men jag har inte broddat Curre än så det är så halt. Tänker inte heller brodda om det inte absolut behövs innan vi åker utomlands. Vill inte oroa mig över trampskador också....

Har äntligen fått tag på lite hö. Det började bli lite kris här på den fronten... Hö finns ju men jag betalar inga ockerpriser.
Men nu är det lugnt, ska åka o hämta lite nästa helg tror jag. Fast då jobbar M så jag får åka själv, jobbigt...

Apropå hö.... Ni vet han på mitt jobb vars häst dog för ett tag sen... Han brukar köpa rundbalar men nu var den slut så tillfälligt köper han hö av grannen. Fick veta idag hur mkt hö hästarna får... Han hade vägt höet och var förvånad över hur lite det var. Han sa att han var rädd att de fick för lite....OM de får...12 kg! Låter kanske inte lite men... på TRE stora hästar... per dag!!!
Jag blev så chockad och han lite generad när han insåg det, jag sa att de ska ha 12 kg per häst minst! Har sett bild på hästarna o de är inte nån vacker syn... Som tur är så skulle de få en ny rundbal snart igen, då har de fri tillgång. Men veterinären har ju varit dit och hon borde ju ha reagerat om det var en katastrof. Men hon hade bara nämt att en häst var lite mager. *suck*

Nä nu tror jag gubben är på väg in så att jag kan gå ut...

Ciao!

PS.Visst är det farsdag nu på söndag?




Kommentarer
Postat av: Therese Hübinette

Hej!

Det är farsdag den 9:e alltså nästa helg.



Och du, den där gubben på ditt jobb skulle verkligen behöva ett grönt kort i hästhållning!



/T

2008-10-31 @ 07:00:59
Postat av: Magda

Oj 12 kg på tre hästar?? prisen äter ju nästan 12 om dagen och han är ju bara en förvuxen ponny :D

2008-10-31 @ 10:45:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback