Ögonfluss... igen...

Ja det var som jag anade... Jag har fått ögonfluss jag med. Knappt har Elin blivit frisk förrän det blev min tur. Var hopplöst att få upp ögat i morse, riktigt igenklistrat!  Kollade på nätet och läste hur det smittar, ifall jag skulle våga åka på jobbet. Denna variant (virus) smittar bara via kladdet i ögat. Så jag åkte o jobbade. Vid förmiddagsfikat fick jag en förfrågan om jag inte skulle åka hem (de tyckte inte jag såg så pigg ut), men jag kämpade på tills lunch.  Då blev jag hemkörd ;)
Åkte hem och sov två timmar i soffan och det kändes lite bättre. Det röda i ögat har lagt sig lite men jag är fortfarande jättesvullen runt om.
Ska bjuda på denna monsterbild! Tänk på att jag såg 10 gånger värre ut i morse.



Det verkar som om jag inte ska få jobba nåt alls....
Ska ringa o prata med läkaren i morrn, tror jag skulle behöva en penicillinkur.
Har ju varit sjuk, mer eller mindre, i över en månad nu.
Vill vara helt frisk om... 33 dagar!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback