Sista dagen...

... som man är sjukskriven på länge hoppas jag. Har varken råd eller lust att vara hemma nåt mer.

Igår tog jag ut Curre på en skrittur... tänkte jag... Men han som annars alltid är så snäll fick nåt spel. På väg hem (!!!) så tvärnitade han och vägrade gå. Trots att alla de andra hästarna skrek efter honom här hemma. Han blev totalt blockerad, okontaktbar nästan. Efter en stund så började han iaf att backa... ner i diket... fick upp honom igen men sen var det stopp! Höll på i närmare 5 minuter innan jag helt genomsvettig, arg för att inte säga vansinnig, slängde tyglarna på halsen och bad honom uppgivet: "kan du inte bara gå hem..." Vad tror ni han gjorde...??? Givetvis, han gick hem som om inget hänt. Grrr.... han lyckades trampa sig på två ställen också... Men en puss på Curremulen och så var allt förlåtet!  



Idag har jag varit på stan och klippt mig. Blev riktigt nöjd faktiskt. Nu ska man bara lära sig att styla lika fint som hon gjorde... Skulle handla lite kläder på stan men det regnade o var så trist att jag struntade i allt. Åkte med begagnade barnkläder ut till svedjeholmen och fick kaffe där. Sedan handla mat och sen hämtade jag Elin på dagis. Hon tyckte att jag kom för tidigt idag...
Vi har ikväll burit fram en ny ensilagebal åt hästarna, gott tyckte de! Den lilla rackarns Pazienza har upptäckt att strömmen på stängslet är borta.  Mitt batteriaggregat har gett upp. Hon hängde över tråden och betade utanför.... Har dragit en tråd nu från tjurarnas hage och DÄR är det ström, och då menar jag STRÖM!!! Såg att hon fick sig en känning så förhoppningsvis får hon tillbaka respekten för tråden.

Nä nu ska jag hoppa i säng. Ska ju upp och jobba i morrn... Ska faktiskt bli roligt...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hehe låter som om hoppet är ute att Curre någonsin blir "vuxen" ... Sötingen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback