Sjukt!

Ja idag var det meningen att jag skulle jobba och att allting skulle återgå till det normala. Men när jag skulle väcka Elin kl 5.30 i morse så gick det bara inte! Jag klädde tom på henne trosor och strumpbyxor men hon bara sov. Jag tänker inte bära mitt sovande barn till dagis så hon fick vara hemma idag, och jag med. Det visade sig vara helt rätt, för när hon till sist vaknade vid 9.30 så mådde hon inget vidare. Sämre i förkylningen idag, och jag med. Vi var ute hela dagen igår och jag blev kall och kanske hon med då. Nåja, det är ju inget allvarligt iaf.

Hade hela 5 st elever igår, mina 3 "gamla" en "nygammal" och en helt ny. Jätteroligt!! Alla var jätteduktiga!
Sen tömkörde jag lille Tule som var jättebusig. När han busat av sig fick Elin rida en sväng. Har blivit sugen på att visa honom på kvalitets nästa år... Ev får han vara hingst ett tag till. Beslutsångetst! Skulle vara skoj att åka o löshoppa honom. Får bli när Curre är igång på riktigt så även han får följa till ridhuset.
Såg att ÖOR har misstänkt kvarka! Usch o fy! Hoppas verkligen att det är falskt alarm.

På em var jag och svägerskan ute i skogen och letade svamp. Hon var snäll och följde med mig trots att hon redan tillbringat 3 timmar i skogen. Tack M! Alltid roligare att vara två, särskilt när det är så mkt björn i krokarna. M hade björn-träff i måndags när hon var ute. Brrr....
Nåväl... vi gick länge utan att hitta nåt men skam den som ger sig. Till sist var de där! Lite Karl-Johan, lite gula kantareller och massor med trattkantareller!! Mums!



(skulle här lägga in en bild på alla smaskiga svampar men det går tydligen inte att ladda upp en bild nu, den får komma senare)

Kommentarer
Postat av: Magda

skulle ha behövt din hjälp med prisen nu....



saknar er i massor....

2008-09-15 @ 15:52:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback