(Tand) Läkarbesök

Igår var vi en sväng till Djupsjö, Skorped. Jisses vad långt bort det va! Har själv aldrig varit längre åt det hållet än Grindnäset. Hälsade på M's storebror och fick en liten guidad visning runt gården där han jobbar.
sen var vi och hälsade på en alldeles färsk liten bebis... bara 5 dagar gammal... ååå så liten och söt! Lilla Elmer blev familjens tredje pojke.

Idag ville Elin på dagis igen. Det blir långtråkigt hemma med mamma förståss... hmm...
Medan hon var där passade jag på att ta mig en promenad vilket ju ska vara bra för ryggen. Tog med mig en liten shettis på töm framför mig och han skötte sig ypperligt. Måste ta o sätta honom i vagn igen, det gick ju så bra förra gången (för 2 år sen...)

Hämtade Elin på em och åkte till farbror doktorn. Som tur är så har jag nog inte diskbråck men kanske början till det. Det är musklerna i ryggen som är överspända och liksom håller ryggraden i nåt konstigt läge. Då kan diskarna glida lite och trycka på nerverna. Har fått medicin och ska prova jobba igen på torsdag. Sen är jag ju ledig på fredag för att åka till Umeå och göra skoinlägg! Men om ryggen inte blir bättre på 14 dar ska jag tillbaka.

Efter mitt läkarbesök var det dags för Elins första tandläkarbesök! Hon var jätteduktig (som vanligt) och gjorde allt hon skulle. Fick en del presenter och var jätteglad efteråt tills... Mamma råkade släppa igen en dörr på hennes fingrar... OJ vad ont det gjorde.... i hennes fingrar och i mitt hjärta. Men det gick bra som tur var!
 
 

Ska försöka ta mig till frissan i morrn eller på onsdag då jag nu blev "ledig" två dar...



Kommentarer
Postat av: Beffa

Är det på gå och löp-kliniken du ska? Jag fick göra sulor till jobbet där och dom är guld! Fast lite ont gör det i fötterna första dagarna, men nu är det som att gå på moln!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback