Umeå

Idag har jag varit hela dagen i Umeå, alldeles själv! Var lite ledsen innan att ingen kunde göra mig sällskap, men det var till slut faktiskt ganska skönt att få gå helt själv.
Var uppe strax efter 8 för att lämna in bilen som äntligen skulle få dragkrok. Som tur var så fick jag en lånebil under tiden. Åkte ut till Ersboda och gick omkring på Jula ett tag, de öppnade ju kl 7. Sen blev det fika och lite shopping på Coop Forum. Trots gott om tid blev det förståss bråttom in till stan. Hämtade mina nya inlägg till arbetsskorna på Gå & Löpkliniken (Ska bli roligt att jobba till veckan och testa dem nu).
Sen blev det lite shopping, lunch,  ännu mer shopping osv. När jag var helt trött o less och bara hade 15 min kvar på parkeringstiden så ringde de och bilen var klar, då var klockan 14.30. Hämtade bilen och gled sen hemåt.... eller nästan iaf... svängde förbi hemma o hämtade hunden och sen till svägerskan på middag. Hon hade även hämtat Elin från dagis. Åt gott o surrade en stund.

Gubben är också på rymmen... Har åkt åt andra hållet. Närmare bestämt till Västerås för att hämta en traktorhytt som han har köpt. Väntar hem honom i morgon kväll nån gång.

Hade ju tänkt stalla in hästarna i helgen men... inget blir som man tänkt sig...
Har haft bekymmer med att strömmen till sadelkammaren har försvunnit, huvudsäkringen har gått. Har bytt flera gånger med samma resultat. Sen har även ALL ström till stallet försvunnit... Nu har vi konstaterat att det är kabeln från stolpen till stallet som är nåt fel på... Grrr.... Så den måste bytas. Som tur är så är ju Morgan duktig på att gräva men vi måste beställa en ny kabel.

Fast det går ingen nöd på hästarna, de trivs bra i sin hage och ligghall. Förresten var de på rymmen på tisdag kväll! Har ni noterat hur mörkt det är nuförtiden??? Hitta 3 hästar i mörkret kl 21.... Men jag visste på ett ungefär vart de farit (ca 700 m hemifrån) så jag gick dit och ropade. Mina gulliga hästar kommer då galopperande i full fart fram till mig! Det var bara att ta på grimmorna och promenera hem! I LOVE THEM!

Nä nu ska jag kolla lite TV o sen natta! Får ju vräka sig i sängen i natt... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback