Äntligen vår på riktigt!!

Jo hej på er! Jag lever! Tack för alla snälla tankar och ord!
Jag mår fortfarande piss och kommer att göra det ett tag till tror jag. Men jag lägger det åt sidan här på bloggen för jag har ingen lust att skriva om det...

Vad har då hänt sen sist...

Jo vi var ju till Hudik för att roa oss. Jag, svägerskan M och kamrat S. Vi shoppade lite i Birsta på nervägen och var framme hos H&A kl 21. Eftersom M inte hade varit där förr så blev det en rundvandring i den 800 kvm stora herrgården. Så runt kl 23 så satte vi oss ner och åt av den stora frukt & ostkorg vi hade med oss, och lite vin till det förståss!!
Eller lite... ja tydligen blev det nästan en flaska per skalle... A var så duktig på att osynligt fylla på glasen så de var aldrig tomma. Sen kl 2.30 började jag att skruva på mig och tyckte att det nog var på tiden att leta sängen... Jag hade ju varit vaken sen kl 4.30. DÅ säger...
A: Är det dags?
H: Ja det är dags!
Då förlovar dom sig dom rackarna!!
Jag visste ju om att de skulle göra det, men det skulle ju ske i Venedig i juni. Men de kunde inte vänta...
Så då blev det till att gråta en skvätt och dricka lite champagne.
Så inte förrän kl 4 kom vi i säng. Vilket innebar att vi var rätt så möra dagen efter. Lite shopping inne i stan var allt vi pallade med. Jag & M hade också jätteont i nacken. Så till S besvikelse så blev det ingen utgång. Vi satt istället och surrade fram tills kl 2 ungefär.
Det sista vi gjorde så pratade vi om Fru kraft som "bor" på herrgården. Hon var husfru där för länge sen. H har berättat om henne men jag har aldrig kännt henne tidigare... Men nu... Jag var konstigt nog inte alls rädd... Men hon är ju snäll, vill inget ont.
Jag har aldrig upplevt nåt sånt här möte förr, så jag fattade inte först vad som hände. Inte förrän M berättar att även hon mött henne så fattar jag vad som hände. Häftigt!
På söndagen så shoppade vi lite till i Birsta innan vi åkte hem. Köpte ett träns till Pazzi. Hon har/får stl Cob och allt jag har är stl Full eller större. Är sugen att börja jobba med henne...
Levererade Brahma-ägg till P som H skickat. Hoppas det blir nåt!

Medan jag var i Hudik så fick M ta rätt på två kalvar till, en kviga och en tjur (fortfarande bara panda-pojkar).
På tisdag morgon så hade vi fått en till. Ett vitt huvud så...japp en kille. Men... den här var BRUN! Udda...
Fyra kvar att kalva, men jag tror att en av den är tom. Vi får väl se...

Var med Pia på stuteriet i onsdags för en första koll. Ska ner igen på måndag, då är det förhoppningsvis dags att seminera.

Nä nu är det dags att gå ut o jobba lite. K har ryggskott eller nåt sånt och M jobbar hela helgen. Så då ansvarar jag för djuren här hemma. Ska försöka fixa strömmen på hästhagen också. Den måste ju funka om Pia stannar på stuteriet på måndag. Pazzi blir ju ledsen när inte mamma finns där och lär säkert testa tråden.

Nästa vecka blir kort o bra! Börjar senare på måndag eftersom jag ska iväg med Pia på morgonen. Sen har jag tagit ledigt på torsdag. Då åker jag o M till Umeå. Bilen ska in på service så då får vi lite tid för annat skoj..

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback