Shoppingdag

Idag har jag varit helledig. SKÖNT!! Ändå uppe o väckte tuppen...
Släppte ut hästarna i ett riktigt skitväder. Stackarna... men de ville ut iaf. Mockade o gjorde stallet klart och åkte hem för att väcka resten av familjen. Då var klockan strax efter 7. M skulle vara på sjukhuset (ögon) kl 9.30.

Vi var lite tidiga på stan så halv tio hade vi redan släppt av honom och var nere på stan. Lite tråkigt då affärerna inte öppnade förrän kl 10. Men vi tjoade o sjöng i bilen så gick tiden fort.

Först på apoteket - nu har jag skaffat B12 som jag ska äta. Hoppas att det blir lika stor positiv effekt som när jag började ta Magnesium. Införskaffade även storpack engångshandskar. De är suveräna till mycket, t.ex. så slipper man använda de medföljande "plastpåsarna" när man ska färga håret.

Sen var jag och köpte det mest spännande... En spikmatta!!
Har läst mycket om den och blivit övertygad om att prova. Visserligen dyr men... jag tror på den. Läs mer om den
HÄR

         



Har testat den sen jag kom hem... och...
Jo det gör skitont när man lägger sig på den (tror att det gör mer ont där man har mkt spänningar), men efter en stund går det över till en behaglig värmekänsla. Jag blev jättetrött och somnade faktiskt på den en stund. Kände mig lugn, avspänd och lite "luddig" (som jag brukar bli av starka värktabletter). Det var jättehärligt. Testade den på ryggen, rumpa/ländrygg och även under fötterna. Ångrar absolut inte köpet!!
 


Kostade även på mig ett par nya gummistövlar. Jag har haft ett par fodrade Tretorn som jag ärvt av mamma. Dvs jag har använt dem i snart 10 år!!! Snacka om hållbarhet... Men nu regnar det in i dem ovanifrån. Köpte givetvis ett par likadana! Använder ju dessa året runt. Enkelt!

Köpte även en ny softshell jacka, lite hår-jox, skor till E, 1-års present till N och förståss en flaska vin till morgondagens pokermiddag! Jag vann ju sist... hihi...

Hann även med att fika med C på stan. Det var roligt, men längesen...

Kl 12 var M klar på sjukhuset och sen mötte han upp oss på stan. Gjorde lite ärenden, handlade mat och sen hem.

Har nyss varit och tagit in hästarna. Det var uppskattat!! Skönt när stallet redan var mockat o klart!
Nu är alla måsten gjorda för idag. Bara att kolla till kossorna igen lite senare. Två av dem tror jag kommer att kalva här under påskhelgen.... fast jag kan ju ha fel...

Nu blir det TV'n och ev. ett glas vin...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: maria h

Aaaaj!

2009-04-11 @ 06:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback