Vilken dag!!

Dagen började med att jag klev upp kl 5.45 för att åka o släppa ut hästarna. Tog som vanligt en titt på kossorna innan. Och där låg kalv nr 8 alldeles nyfödd. Vi väntade att hon skulle kalva idag men kanske inte så tidigt.
Det var än en gång en brun, men denna var en kvigkalv. Jättesöt! Kon som kalvade har blivit min favorit. Hur kelig som helst, älskar när man kliar henne och hon stod tom och sög på mina fingrar.
Nu är det två kvar som kalvar inom några dar och en som jag inte tror är dräktig. Så var kalvningarna snart överstökade. Aldrig hade vi väl kunnat drömma om att det skulle gå så bra! Bilder på alla kalvar finns nu på hemsidan.

Sen skulle jag ju iväg till L-sjö och träna. E skulle vara hos kompis S hade hon bestämt. Men det tog stopp på bron där, ville inte alls stanna. Så det var ju bara att ta henne med, jag var ju rätt så stressad.
Hon fick stränga förhållningsorder att sköta sig, och det gjorde hon!
Tränade först Le på G som går alltmer framåt, kul!
Sen red jag igång Curre så att Lin fick känna hur han ska kännas. Han var jättefin!!! Saknar honom...
Därefter så red jag Tomten som jag hade lovat att göra. Curres totala motsats!!! Stark, stretig och full med bus o protester. Men till sist så gick även han riktigt bra. Jag hade mjölksyra i armarna... Men det är så kul att få "ordning" på en så pass grön häst. Lir gör ett kanonjobb med honom!!
Så härligt att träna på torra (nåja, hyfsat iaf) banor och bra underlag. Nu saknar jag häst att rida... Tur att man får låna sig en ibland...

Undrar bara om jag kommer att kunna gå i morrn.... TVÅ hästar samma dag...

Nä nu ska jag iväg och ta in mina pållar. Pia ska putsas lite inför morgondagen!

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback