Vilken dag!

Nu ska jag prata om min fot igen... men dagen har handlat om den till stor del!

Ja i morse ringde jag åter VC för att få besked över hur jag ska göra med min onda fot. Fixar ju inte att jobba som den är nu. De skulle ringa upp 10.15.
Jag skjutsade ner vovven till sin frissa i stan och kl 10.04 ringde VC. Fick en tid redan kl 10.30. Så jag lämnade hunden och åkte till Husum.
Väl där var jag väl inne hos läkaren ca 5 min! Mina blodprover var bra, han bekräftade röntgensvaret, och gav mig en remiss till ortopedtekniska för ett hålinlägg som ska avlasta. Jaha...
- Hur fort ger det nån effekt då? frågade jag.
- Ganska snart, svarade han, men du bör nog äta smärtstillande också.
- Ok. Men klarar jag av då att jobba heltid på direkten? Jag står/går ju hela dagarna.
- Ja din diagnos, hälsporre, är inte sjukskrivningsberättigad! Du måste prata med din chef.

Vad säger man??? Jag blev mållös...
Men alltså... nu har jag funderat...
Då borde ju alla människor, som har ett jobb, inte kunna sjukskrivas så länge de kan stå/sitta beroende på deras jobb. T.ex. en kontorsarbetare skulle kunna jobba full tid med ett benbrott! Men inte då, där gäller sjukskrivningen! Trots att de inte använder benet i arbetet!
Mina ben o fötter är ju till en stor del ett arbetsredskap då jag är beroende av dem i jobbet...

Ja ja, fortsättning lär följa... Den som lever får se!

Jag drog sen snabbt in mot stan igen för att hämta ut mina inlägg. Tänkte då kunna jobba redan i morrn. (Jippi... NOT!) Men just idag hade de stängt för inventering! Typiskt!
Så i morrn kl 8 är jag där igen o knackar på. Hoppas det blir bättre sen iaf, för på onsdag har jag lovat att vara tillbaka på jobbet.

Hämtade ut en supersnygg hund hos frissan. Tänk vad man glömmer hur fin hon är under all päls! Ska fota henne i morrn så ni får se.

Åkte ut till Svedjeholmen och fick kaffe och surra en stund med kompis C. Sen insåg jag att jag kanske borde passa på att leta klänning när jag nu hade tid över på stan. Jag skulle ju ändå in på apoteket. "Sprang" (läs:haltade) runt bland de flesta butikerna och det slutade precis som det brukar! Ett par tre plagg till E men inget till mig.
Nu börjar jag få lite... PANIK!! Var kan man hitta en snygg klänning att ha på bröllop?? Tips tack! Har ev. en helgdag då jag kan åka till Umeå o kolla också... Ni Umebor, vet ni nåt bra ställe?
Ska åka på Häggströms o kolla i helgen. Håll tummarna!!

Ja efter dagens stadspromenad så är jag ju sittande här med en värkande fot. Tur jag har tagit ut mer piller...
Nä nu ska jag in i duschen o sen i säng!

Ciao!


Kommentarer
Postat av: Beffa

Beror på vad du letar för "stuk" på klänningen, mamma har nog bättre tips än jag, men Nicole i Kungspassagen brukar iaf ha väldigt fina kläder. Tror jag sett klänningar där också.

Kram!

Postat av: zaq

Hoppas på Häggströms för de har ju en hel del, men annars, MQ... Svårt det där, synd med din fot som inte verkar ge sig, inte lätt heller då att "springa på stan"...



Hoppas det löser sig...



Känner glädje över giftermålet, du får inte glömma hälsa!

2009-08-31 @ 23:42:57
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: zaq

Hej igen!

Minns att du skrev om en billig fönsterputsare...

Har du kvar telefonnummer och vet du om denne tar på sig jobb nu också?



Behöver verkligen den hjälpen, klarar inte det själv...

2009-09-01 @ 10:26:06
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback