Veckan hittills

Först måste jag berätta vad som hände här på tisdag kväll.
Vi hade varit i stan och hämtat hem fyrhjulingen från service och även fikat hos E's gudfar. Väl hemma spelade vi Wii ett tag och strax efter 22 skulle M gå ut för att elda lite mer. Då var det massor med spår i snön runt huset och runt knuten såg han några svarta djur.
Kom in och bad om hjälp för att tjurarna var på rymmen igen... Vi tog en kornhink var och ropade på dem. Då kom de på rad. Men det visade sig att det var våra 12 kossor som var ute (de hade, pga ett missöde av K tidigare på dagen, lyckats få upp grinden). Så snälla de var, bara traskade in igen! Vem hade kunnat tro det om dem för ca 1½ år sedan då de redan första veckan rymde upp i skogen, var livrädda och inte gick att komma nära. Men sen de kalvat och blivit mammor har de lugnat sig. Skönt!
De hade gått bara nån meter ifrån bron! Tänk om man tittat ut och sett en kossa på bron...
 
 

Härom kvällen när jag tagit in hästarna och skrapade snön av dem såg jag blod i snön på Tules rygg. Gick igenom alla hästarna men hittade inget sår. Igår såg jag... Pazzi hade ett jättesvullet framknä. Bara ett pyttelitet (1½ cm) sår. Fortfarande väldigt svullen men varken öm eller halt, bara stel. Hoppas det försvinner snart.
Hon är iaf gudomlig att hålla på med. Stod lös på gången och bara hängde med huvudet och kikade vad jag gjorde när jag pillade med såret.
 


Igår var vi till Umeå för behandling igen och både jag o M blev tillknölade igen. Min onda rygg och nacke är nu bra igen och då blir även foten bättre. Blev en heldag med shopping. Var på Horze och fyndade ett par handskar för 49.50!! 50% rabatt! *gilla* Det blev även ett besök i stallet hos Beffa för att kika på Ravve. En stor svart kille. Hoppas att allt ordnar sig för er.
Efteråt hem för en snabb middag och sen till M&M för att gratta Li på födelsedagen.

Sen på kvällen spelade vi massor med Wii igen, såååå roligt. Även att titta på...







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback