En liten tår i ögat..

Jo det fick jag allt. Har just kollat på dressyren i Göteborg igår där Briar gjorde sin sista start i Sverige. Åh vad bra han var. Bäst när det gällde! Håller tummarna att han kommer till finalen i Las Vegas och vinner även där! Vilket avslut det vore!
Men jag imponerades även av Minna Telde och Don Charly. Vilket ekipage. De kommer nog att ta över tronen efter Brink-Briar. 
Hmmm..... börjar bli rätt så ridsugen....
Undrar om man ska ta ridkläder till L-sjö i morrn...???

Idag ska E på kalas igen. Denna gång är det S och hennes bror J som har kalas på Gideågården. Hon påstår just nu att hon inte vill åka men.. Hon får lov att ändra sig, och väl där går det nog över. Får se om jag får fara därifrån eller...
Hon är inne i en riktigt jobbig period nu. Är jättemammig och trotsar hur mkt som helst... Det är bara att bita ihop när anfallen kommer.
Igår så fick hon rida en sväng. Skippade den tråkiga ridbanan och red ända till grannarna A & G. Det var skoj både för henne o Tule. A är ju fröken på hennes dagis och E ville visa upp sin häst. Tule var glad att få komma ut på en tur. Båda skötte sig galant!

Snöar och är grått ute idag, men det är varmare nu. Tack o lov!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Ja visst var det mäktigt, jag var också alldeles tårögd. Finaste Briar!

Fast nog känns det sorgligt att man inte ska få se honom mer, och jag som inte ens sett honom live.

Gah, att man aldrig ska få ta sig till Globen eller Scandinavium!

Jag är med ridsugen. Önskar Dust vore hel nu!

Postat av: zaq

Tll och med jag såg, -och rördes! mindes ju känslan och stämmningne i Globen när Lussan vann...



Och ridsugen ska vi inte tala om, när man ser vissa ekipage... Huvva!

2009-03-07 @ 20:38:43
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback