Friska... typ...

Ja nu börjar det vara hopp om liv här på Skatan igen!

Pazzi var feberfri i morse och hade ätit upp all mat igen. Härligt!
Sen så busade hon med mig på väg ut till hagen som hon brukar, jämfört med de senaste två dagarna då jag har fått dra henne ut.

Själv har jag varit till doktorn idag och tagit en massa prover igen. Båda jag och han tror att vi är uppe i överkant på min medicin, men ska avvakta svaren på dagens prover. Jag fick t.o.m. göra ett EKG idag. Det känns som om den här läkaren bryr sig iaf. Alla mina konstiga symptom, han äv övertygad om att allt kommer ifrån sköldkörteln. Men oavsett provresultat så vill han att jag ska må bra! Ska testa att ta magnesium för att slippa mina onda ben.
Jag har ju som sagt blivit mkt piggare, så på måndag tänker jag jobba igen. Det är trist i längden att bara gå hemma.

Tvingade iväg E på dagis i morse. Ja jag fick verkligen tvinga, hon ville inte alls dit! Märkligt... Men sen gissar jag att när jag ska hämta henne så vill hon inte alls hem... Barn...??

Vet ni vad.... Idag har det varit hit en kille som har ställt in ventilationen i huset!!!!!!!!!!!!! Det skulle ju ha varit gjort bara för ca 16 månader sen!!!! Kors i taket!!
Nu hoppas vi att också det andra som är ogjort/fuskat med blir fixat snart. Vi kan t.ex. inte elda i braskaminen när det är kallt ute, för då fryser vattnet till badkaret och dushen. Vattenledningarna går bredvid tilluften till kaminen och är tydligen inte isolerade.... Smart va? NOT!! Det är ju när det är kallt som man verkligen vill elda inne.

Nä nu ska jag fundera över vad det blir till middag idag, och sen hämta E på dagis.
Hon sa förresten ett sanningens ord igår. Hon fick lite glass i en skål och är nu medveten om att jag inte äter glass längre.
Hon frågade:
- Mamma, får du inte äta sån här glass?
- Nä det får jag inte.
- Åh, stackars dig mamma!

Ja, jag tycker också lite synd om mig men... that's life...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: zaq

Mhe! Du får göra din egen glass på grädde, ägg och fräscha bär!

(Och den är ok till frukost oxå, snacka om lyx;-) slurp!)

Postat av: zaq

egenl%25C3%25A4ckerglass#comments" rel="nofollow">http://blogg.passagen.se/matfrisk/entry/g%C3%B6regenl%C3%A4ckerglass#comments

2009-03-10 @ 17:53:23
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback