Gråväder med hingstar

Idag skulle jag ju haft träningar i L-sjö men det regnar/snöar småspik och blåser halv storm. Trist, men skönt att få vara hemma i värmen. Vi kör nån kväll till veckan istället.

Igår var ju E på S kalas. Första timmen gick hon ingenstans utan att hålla i mig. Sen tinade hon upp lite och kunde leka med sina kompisar. Men hon var fortfarande jätterädd för de stora barnen. Men hon tyckte det var jätteroligt och ville nästan inte åka därifrån. Tack P för ett mkt lyckat kalas! E somnade i soffan medan jag gjorde middag så hon var rätt så trött.

Jaha, då ska man börja jobba i morrn då. Både roligt och jobbigt. Saknar min kamrat "Piff" väldigt mycket, så det ska bli roligt att träffas igen.

Idag har jag hittills suttit vid datorn och spanat på hingstar... Tänker nog betäcka igen och ska börja om från början med hingstval, så får vi se om jag slutar på samma ställe som ifjol eller... Har hittat en ny intressant kandidat.
Mina krav är:
* bra temprament och ridbarhet
* bra gångarter - ffa skritt o galopp, Pia fick en 9:a på sin trav
* lämnar lätta avkommor av lite större modell - Pia är ju endast 161 cm
* bra ben - Pia fick en 7:a på sina
* hög dräktighet - ja, det har ju inte Pia haft hittills...
* bra pris - en vettig språngavgift så det inte drar iväg. Hellre då ett högre pris vid levande föl (om det blir nåt)

* förutom allt detta så ska jag gilla hingsten. Han ska ha det där lilla extra jag letar efter. Exakt VAD det är det vet jag inte... Sen så ska det helst inte vara en fux. Såg en hingst som hade dna-kontrolleras och han kunde inte lämna fux-avkommor. Om man kollar upp sånt så kanske det är fler än jag som inte gillar den färgen...
Fast å andra sidan... Som ett gammalt talesätt jag har hört: "En bra häst har ingen färg!"

Ja det är många filter att passera igenom. Helst skulle jag vilja ha en till DP-avkomma men det har jag inte råd med. Tack gode gud att det blev ett sto!!

Nä nu ska jag kolla vidare... Gnägg!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Tack själv för en trevlig stunds samvaro.

2009-02-22 @ 13:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback