En jobbig dag... men bra

Somnade ca kl 00 igår kväll. Släppte ut hästarna vad 4.30 och var vaken ca 1 tim, somnade om. Gjorde välling till Elin kl 9, somnade om. Vaknade kl 11 fortfarande som en zombie. Ringde VC om tid, gjorde upp eld, fixade frukost till mig och lunch till Elin, duschade. Åkte till läkaren, handlade, åkte hem. Åt middag. Sov i soffan 2 tim. Gjorde stallet, tog in hästar, åkte hem, nattade Elin. Har tvingat mig att vara vaken men ska snart i säng. Så mkt ork har jag...

Hur gick det då hos läkaren idag, jo...

Med mig hade jag ett helt  A4 med mina symptom nedskrivna, vet ju hur dåligt minnet är...
Var laddad ut i fingerspetsarna för att kriga men... bröt ihop totalt.

Som tur är så tror jag mig ha mött en av de vettigaste läkarna på länge.
Han förstod mig men sa ju (förståss) att det kan vara en depression. Å andra sidan så kan ju hypotyreos leda till en depression, pga alla symptom.
Hur som helst så tyckte han inte att jag skulle behöva må så här.
En massa prover togs och jag väntar med spänning på resultaten. Men jag ska tills vidare öka medicinen och meddela om jag känner nån skillnad inom 2 veckor. Om inte så kan det finnas andra mediciner att sätta in, sa han.

Ska hämta ut medicinen i morrn för den fanns inte i Husum. Tydligen är 150 mcg som jag äter nu redan en stor dos, nu ska jag öka till 200 mcg. Hoppas verkligen att det fungerar, om inte känns det ändå bra att ha träffat på en läkare som verkar bry sig.

I morrn blir det iaf dagis för Elin och jobb för mig. Hoppas orka jobba 5 tim...
För övrigt samlar jag krafter inför lördagens körkurs med Tule.


Kommentarer
Postat av: magda

låter som att super-duper-mega-leksugna-syrran måste komma upp:)

2009-01-22 @ 22:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback