90 dagar

Idag har vi varit på 90-dagars koll med Pia... det var en solklar dräktighet!! 
 
 
Så nu är det bara att räkna ner dagarna tills den 28 mars!
Då hoppas vi på ett friskt litet Friendship-föl.


Namnsnurran i hjärnan har redan dragit igång... Vill ju ha en tanke bakom namnet, dessutom ha både ett hingst o ett stonamn att välja på. Det ska börja på P (som alla hennes avkommor), gärna ha ett Z med i namnet.
Är så nöjd med Pazienza!! Hon var inte lätt att "tillverka", Pazienza - tålamod på italienska. Mamman Pienza är ju en stad i Toscana i Italien. Hoppas komma på nåt lika fyndigt...
Pienza




I morse hittade jag en jamande katt i stallet - Findus! Han fick åka bil hem vilket inte uppskattades. Fick massor med god mat men sen gick han ut igen. Hoppas nu bara att han kommer in till kvällen igen.

Kommentarer
Postat av: Therese

Åh, vad härligt att hon fortfarande är dräktig. Håller tummarna att allt går bra och det kommer ut ett friskt föl.

Jag åker på fölvisning med hovis i Umeå imorgon. Jag såg att det var flera föl ifrån Ö-vik som skulle vara med. Spännande!

2009-07-31 @ 12:56:09
Postat av: Pernilla

Poker Faze, för att spinna vidare på kortspel, ganska fyndigt tycker iaf ja.

2009-08-01 @ 11:37:45
Postat av: maria h

När du liks är inne på Italien så... PIZZA så klart! Hahaa!!

Postat av: Beffa

Yihaa, vad roligt att hon är dräktigt =)



Jag är inte sjukskriven, jag fick välja själv om jag ville försöka jobba eller vara hemma och skulle jag behöva vara hemma längre än 5 dagar så fick jag vända mig till vårdcentralen.

Så jag har provat idag och det har väl gått sådär. Jag kan ju inte direkt springa omkring som jag brukar och jag fick ganska ont innan lunch.

Men kämpar väl på imorgon också iallafall. Får se hur det känns!

2009-08-03 @ 15:59:14
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Therese

Tyvärr bidde det ingen fölvisning, synd!



Men jag har ett namnförslag till fölisen:

Peanutz

- har lite olika betydelser men jag tänkte på lätt som en plätt.

Som den här dräktigheten har verkat än sålänge.

Man kan ju även stava namnet på olika vis.

Jag tycker att namnet passar både på ett sto- och ett hingstföl :)

2009-08-04 @ 20:28:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback