Hemma igen...

Ja hej o hå vilken snabb semester vi hade... Över 200 mil på tre dygn! Då hann vi ändå vara på Kolmården en HEL dag. Inte illa!! När vi sent på tisdag kväll rullade in på Kolmårdens parkering säger E från baksätet: "Men mamma, fara med ett sånt här litet barn på en sån här lång resa..." Ja vad säger man.... Hon har inte gnällt en enda gång i bilen över att hon var less. Hon har kollat på dvd, ritat och sovit. Bästa ungen!!!
Såg en massa roliga djur men bäst av allt var ju som vanligt delfinerna. Helt fantastiska!
Men E gillade nog mest att klappa getterna.

Nästa stopp var i Näsviken på Forså herrgård. Surrade en stund in på natten. Morgonen efter strövade vi runt o kollade in alla höns och trädgården. De har ju rätt stor sån... ca 4 hektar gräsmatta och 2,5 km grusgångar... och massor med blommor. Nu hoppas vi att de snart kommer och hälsar på oss.

Stannade i Birsta på väg hem och jag köpte en egen liten söt bärbar dator. Har inte hunnit använda den så mkt än men tror jag kommer att gilla den!

Igår trimmade jag lite dressyr på Prisen. Kul att ha häst att rida igen!!
Han var lite stel efter fyra dagars vila men blev kanonfin till sist. Nog bästa gången jag har ridit honom. Fick en stund skön massage efteråt och en massa liniment, och på det en skön pyjamas... Han såg rätt nöjd ut då.

Idag har jag varit funktionär på GHRFs tävlingar i Svedje. Roligt att tävlingarna är tillbaka där, det var ju ca 20 år sen sist!
(Magda: Var allt lite sugen på att ta med Prisen och starta dressyr med honom.... Hi hi..)
Tyvärr kunde inte L vara med med Curre. Han är halt, troligtvis halkat o sträckt sig i hagen. Hoppas hon blir fräsch igen snart. Lir var däremot med på Tomten. De gjorde en mkt godkänd tävlingsdebut.

Nu har jag vilat fötterna en liten stund och ska strax gå ut och måla lite på lagårn. Magda hann ju inte klart innan hon åkte hem... (kommer du tillbaka finns det ju lite målning kvar....HÖGT upp!!)

På återseende!
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Åååå delfinerna på Kolmården! Nu fick jag allt en massa flashbacks från våran Ellesta-sommar..och Chablis!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback