Sista semesterveckan...

Ja så var det snart slut på årets semester. Tyvärr pga regnandet så har vi mycket jobb kvar som vi hade hoppats göra bort. Men det finns ju kvar...

Vår svarta kissekatt Findus har varit borta nu i 8 dagar. Hoppas att inget hänt honom utan att han bara har tagit en långpromenad. Trodde att han skulle ha glömt förra sommarens turer, då var han borta som längst 4 v. Vi ropar o väntar på honom varje dag...

Igår hämtade jag ut paketet med Tules loksele. Den passade, trots hans grova hals, och är nu insmord o klar att börja användas. När Prisen åker hem i helgen så ska jag ta hem Tule hit, här finns bättre ytor att köra på. Behöver byta hjul på rockarden också, men sen.... ska tjockisen få börja springa lite!!

På fredag är det dags för 90-dagars koll på Pia. Har inte sett nåt misstänkt så jag hoppas o tror att bebisen finns kvar... Tänk att det ska bli föl nästan på vintern... 28 mars... Men det ska nog gå bra. Kommer att ställa mina nya uteboxar vid ridbanan som jag ska inhägna och göra hage till dem. Då kan man bädda en tjock o varm halmbädd inne i boxarna. Perfekt!!

Har blivit så himla sugen på att ha häst att rida igen efter att ha "rått om" Prisen i 2 v. Hoppas fortfarande på en häst för utbildning, skulle vara så roligt. Annars får jag väl vänta tills nästa höst då det är dags att börja rida in Pazzi...

Nä nu måste jag jobba lite...

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback