Kort men rolig helg

I fredags var det den vanliga stadsresan. M köpte en kaffemaskin som jag länge önskat. Nu kan man få nykokt kaffe jämt!! MMmmm....

Igår började vi med att byta till sommardäck på transporten. Det enda jobbiga med boggiesläp att det är 4 däck att byta. Sen hämtade vi ett lass hö med den. 72 balar, och då var det inte ens packat! Får nog plats med ca 90 balar! Har jag nämt att jag gillar min nya transport??

Sen packade vi husvagnen och drog till M&M i Gideå. Grillade och åt god mat och drack lite (för mkt..) vin. Spelade kort och hade jättetrevligt! Tänk vad underbart det är att sova i husvagn. Hoppas vi hinner åka en sväng i sommar.

Mådde inget vidare i morse... Ont i huvudet... konstigt nog...
Vilade mig sen vi kommit hem och framåt em drog jag iväg för träningar i L-sjö igen. Nu kör vi hårt med två gånger i veckan fram till första tävlingen iaf. Red först Le's Gina som var väldigt på hugget idag. Men hon gick kanon!
Sen värmde jag Curre lite bara innan Lin red. Det går framåt hela tiden!! B & Gumman travade massor idag och var så duktiga. Lir hade fått koll på att rida med två tyglar och hanterar gramanen perfekt. Tomten gick jättebra men tog fram lite gamla busfasoner på slutet. Men skam den som ger sig... Slutade jättebra. De galopperade hyfsat kontrollerat för första gången!

Nu väntar en dryg vecka med massor av saker inbokade, samtidigt som M jobbar em.
Men det ska nog gå...

Hörs! Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback