Ledig dag med massor av jobb

Japp idag är jag ledig från jobbet! Men jag är ändå uppe tidigt och har nyss lämnat E på dagis.

Ska skjutsa Pia till stuteriet för 30 dagars koll, hoppas hon fortfarande är dräktig. Tar ju inget för givet med hennes dräktighet...
Sen hinner jag ju knappt till jobbet innan vi slutar, så jag tog ledigt hela dagen.
Men inte blir det någon vila inte. När jag kommer hem så ska jag sätta mig i traktorn och ploga. Körde lite igår och med nya traktorn var det hur enkelt som helst. Förhoppningsvis hinner jag rätt mkt innan M kommer hem strax före kl 15.

Förhoppningsvis ska vi hinna släppa ut kossorna med kalvar på betet idag också.

Solen skiner och det ser ut att bli en härlig dag...



Beffa, den här är till dig...



En ensam sliten grimma
den hänger i ett stall
den påminner om ett förtroende
och vänskap för varann
den påminner om en flicka
som älskade sin häst
hon var den enda
som kände honom bäst
nu när deras dagar för alltid är över
stallet står tomt, men grimman finns kvar
för att påminna om deras lyckliga dar.

Kommentarer
Postat av: Beffa

Åh vad vacker den var...tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback