Veckan som gått...

Hej å hå vad tiden går... Våren är underbar så jag vill aldrig gå in på kvällarna, därav dålig uppdatering här...
Men här kommer i korthet vad som hänt senaste veckan.

Måndag morgon skjutsade vi ner Pia till stuteriet. Allt såg bra ut så vi lämnade henne där. Hon seminerades i tisdags och fortfarande så har allt sett perfekt ut. Hon har väl egentligen bara haft en "bra normal" brunst en gång tidigare och då blev hon dräktig! Så nu hålls alla tummar!! Hon stannar där nere tills det är dags för koll igen, den 14 maj. Då hinner hon sluta mjölka också. Pazzi är lite upprörd över att mamma är borta men det blir allt lugnare, hon har ju Tule iaf...

Tisdag, onsdag bara jobb.. Fick kalv nr 9 på tisdag morgon, en tjur.

Tordag hade jag tagit ledigt den halvdag vi skulle jobba. Vi åkte till Umeå och lämnade in M's bil på service. M var också på Koskelas ögonklinik för att undersöka om han kan operera sina ögon. Det skulle gå bra, så förmodligen gör han det till hösten.
Vi hade lånebil under tiden så vi kunde åka o shoppa lite också. Bl.a. var jag in på Plantagen... oj oj oj... där kan man bli fattig... Köpte iaf lite krukor, en ny änglatrumpet, tre tomatplantor och penséer.
Lite annat smått o gott blev också handlat innan vi (försenat) kom iväg hemåt igen vid 15-tiden. Lite stressigt då vi var bortbjudna kl 17.

Valborg firades i sällskap med goda grannar. Fyra familjer, 10 barn, 8 vuxna!! E hade kompisar att leka med HELA kvällen.
Vi var bl.a. i mitt gamla barndomshem... Det är en konstig känsla att komma dit varje gång... Huset är totalt renoverat så det enda jag känner mig bekant med är utsikten. Men roligt hade vi!!

Fick förresten kalv nr 10 på morgonen, en tjur. Nu är nog alla klara... Tveksam om nr 11 är dräktig... Fort har det gått!! 10 kalvar på 18 dagar!! Duktig Ponke!! (pappa-tjur)

Igår var det en massa hemma jobb. Underbart väder! Nästan sommar!
Fixade min bil inför besiktningen på måndag. Håller tummarna!!!

Nä nu vaknar lilla fröken så det är dags att gå...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Jaa, det har blivit så. Det är mitt beslut men jag vet fortfarande inte om det är rätt eller ej...känns tomt och konstigt och..läskigt...saknar men inte så ofta...typ...jättekonstigt!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback