Vilken dag...

  
Underbart väder!!! Just nu kl 21.15 är det 22 grader i skuggan!! Nice!!

Men som vi har jobbat....
Har suttit i traktorn rätt så mkt. M har lastat ut gödsel, K har spridit ut den (åt skogen för mkt... vet inte om det räcker....) och jag har plöjt ner. Självklart har det j-las en massa också. Som vanligt alltså...
Jag har även hunnit tvätta transporten, tvätta 5 maskiner med kläder och hängt all tvätt ute! Mmmm...

Sen kl 17.30 tog M traktor med vagn och åkte till Hemling. Vi har äntligen fått tag på stenplattor som i framtiden ska vara framför bron.Ja rätt många... ca 400 st. Räknade med att det skulle ta några timmar men...
Kl 19 när jag är för att hämta E i Gideå,  ringer han och berättar att han har punka på vagnen. *Suck*
M-O följde med mig hem för att ta loss ett däck att låna. Sen iväg upp till Kallmyra där M stod o väntade. Gick hyfsat bra att byta däck men han får köra sakta hem... Är väl hemma om en 40-50 minuter kanske.
Lång jobbig dag för min älskade M som dessutom har SÅÅ ont i axlarna...

Nä nu ska jag ta rätt på en liten tjej som jag placerat i duschen. Ni kan inte ana hur smutsig hon var...

Sen hoppas jag få ta det lite lugnt ett tag. Ska bara ut o räkna in kalvarna.... (fattas bara att nån är på rymmen...)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hi Hi med tanke på att hon haft vattenkrig nästan hela dagen får du nog ställa in henne i duschen idag igen! Kul har hon haft i alla fall och hon kommer nog att somna ganska tidigt så i gasen som hon är!

"Malin vajföj ä du inte me på vattenkjig, tyck du inte om att bli blöt?"

2009-05-31 @ 16:19:06
Postat av: cathrine

Vi tog o balade första gräset igår. Två lyckor nere vid sjön där gräset stod högt och härligt.

Blev 26 balar, jämfört med förra årets katastrof-första-körd på 12 :-)

Har 4 ställen kvar att slå på till hästarna, så det känns redan som om vinterns foder är räddat - underbart!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback