Wilma - en mördarhund!!!

Ja vad ska jag säga... Jag skäms lite över min hund idag...

I morse ringde kalkonfarmaren och undrade om jag ville ha lite större kalkoner, 9 veckors istället för 4-5 veckors. Då kunde jag hämta dem redan idag... Efter lite fundering så bestämde vi oss för att göra det. Jag skulle ju ändå in till stan o lämna Wilma på trim.
Under tiden så fixade jag lite mer hostmedicin till Elin och handlade lite kalkongrejor på Granngården. Har nu köpt kaninbur till Elins födelsedagskanin-present! Schh... hon vet inget ännu...

Hämtade en hund som varit lite besvärlig denna gång, och drog sedan för att hämta kalkonerna.

Lastade in fodersäckarna och sedan två väl tillslutna kartonger med fem kalkoner i vardera låda. Sen gick jag för att betala... Det tog inte mer än 3 minuter...

När jag kommer tillbaka så ser jag ett kalkonhuvud som sticker ut, eller rättare sagt hänger blodigt ut... Stort hål i lådan... och... Wilma där inuti!!!!!!!  Shit vilken panik. Fick tag i henne i nackskinnet och formligen kastade ut henne. Tog sen en titt på förödelsen.... TVÅ döda kalkoner!! Fatta vad arg jag var!!

Som tur är så fick jag hjälp av K när jag kom hem. Han flådde och tog ur dem. Sen har jag styckat och tagit rätt på filéerna och låren. Nån som vet exakt HUR många vuxenpoäng sånt kan ge?????
Nu ligger det iaf fint kalkonkött i frysen. Tur att de var stora, typ som en normalstor höna.

En jobbig dag... Jag som skulle ta det lugnt hemma med Elin, se hur det blev... Hon har iaf somnat på soffan nu stackarn. Lite bättre med hostan iaf så hon kommer nog att fara på dagis i morrn.

Om 1½ timme kommer hovis för att verka Tule & Pazzi, innan dess hade jag tänkt att vi skulle hinna äta middag...
Måste väcka gumman om en liten stund. Hinner kanske vila 10 min först...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Fan de var dyra kalkoner de där, nu får Wilma leva på vatten å luft eller? Hu så arg jag hade varit. Vet ju hur arg jag är på mammas fast hittills har hon bara jagat hönsen lite, (sitter nu i koppel när hon kommer hit).

2009-05-14 @ 08:14:11
Postat av: zaq

Tur i oturen att de gick att ta rätt på!



Vad härligt det låter med alla kallisar och ankor, hönor jag har att läsa om på din och Pärans bloggar!

blir så sugen själv, minns ju hur skoj, spännande det var!



Ha så gott, vägen verkar vara låååång till er...

Krm


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback