1a advent

Efter en sjuk vecka så blev det då advent. Jag som skröt att jag var ute i god tid med städ, gardiner och pynt... sen blev även jag sjuk och orken försvann. Igår lyckades jag iaf fortsätta lite och nu har jag bara 2 rum kvar. Men jag hinner nog, innan jul iaf... ;) Det tar den tid det tar, ingen lär göra det åt mig...

Nu verkar det inte bättre än att jag kanske blir hemma ett tag till. E har nu även fått ögonfluss!! Hon som var bjuden på kalas idag blev jättebesviken när hon inte kunde fara. Fick tvätta upp hennes ögon både igår och idag.
Hon längtar så efter att få fara på dagis igen.. stackars gumman.

Men nån adventskänsla har jag ännu inte fått. Tror det beror på bristen av snö. Det är visserligen vitt ute, men det är bara frost. Nä ge oss lite snö nu tack!
Det kan väl också bero på att vi inte har mått så bra i veckan. M har klarat sig ännu *peppar peppar*. Men han sover i gästrummet och det används handsprit ganska frekvent här för att han ska slippa. Han äter ju också nån magmedicin för att klara att äta sin andra medicin, den kanske också skyddar honom. Hoppas det.

Själv så mådde jag jättebra igår kväll och trodde att nu är det över. Men inte riktigt... Det började i morse igen!
Idag försöker jag att "poa på" lite eftersom och framåt em när jag brukar må bättre så ska jag o E försöka gå ut och skaffa en adventsgran.

Ha en trevlig första advent på er alla! Kram!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback