Äntligen!!

Idag kan jag säga att jag känner mig frisk! Har ätit normalt och det känns bara bra i magen. SKÖÖÖNT!!
Nu är det bara E's ögon som ska bli friska också. Det är ingen kraftig ögonfluss denna gång så jag siktar på att få fara o jobba på torsdag. Nästan så jag längtar dit... Konstigt...

Idag var det 0.5 grader ute och spöregnade. Inte härligt! Fick hjälp av K med att fixa in en ny bal till hästarna. Under tiden så tog jag in dem och la på fleecetäcken en stund. Innan de gick ut igen hade jag letat fram regntäcken till dem också. Pazzi var lite skeptisk till en början men accepterade fort. Tule behövde egentligen inget täcke eftersom han nästan har fårull till päls. Men E blev ledsen när han inte skulle få så... han fick väl ha täcke han med då. Knäppte en bild men har inte lagt in den än. Kommer kanske i morrn.

Sen har jag o E bakat pepparkakor. En förpackning köpt färdig deg, enkelt o bra. Mest för att hon tycker det är kul. Ifjol köpte jag deg från Gille och den var jätteäcklig, liksom kakorna. Men i år var degen från Skogaholm och den var jättegod, nästan som mammas, och då blev även kakorna goda.
 
 

Planerna för morgondagen är att antingen baka lussebullar eller nåt julgodis. Får se vad som känns bäst i morrn. Man får passa på när man fått lite extra tid hemma och förbereda inför julen.

På lördag ska det bli skoj igen! Hoppas bara jag orkar, man är ju inte direkt full av kraft o energi efter magsjukan. Det är dags att få träna för Berit igen på Curre. Me gilla jättemycket!!! Jag rider på lördag och L på söndag.

Men nu är det dags att stoppa i en liten grej i E's adventskalender och sen krypa till kojs.

Ciao!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback