Brillor och lugn helg? Och problem...

I fredags var jag då alltså och gjorde en synundersökning. Och...
Jo, det är dags för mig att börja använda glasögon!
Men som en tröst så trodde han att det är samma synfel som jag hade i tonåren som har gett problem igen, så det har inget med åldern att göra... Hi hi. Jag har lite brytningsfel och är lite översynt.
Nu är det bara att vänta på att brillorna ska bli klara att hämta.


Vi hade inget planerat för denna helg utan skulle ta det rätt lugnt. Det visade sig att lugnt för oss, är att jobba här hemma hela dagen. Vi har avmaskat alla kalvar, matat, mockat, städat, skrapat och ströat. Dessutom fick jag (Äntligen!) bort ett lass hästskit från stallet. Gödselplattan var överfull. Ett par lass till nu så klarar jag nog vintern också.

Har ett litet problem... När vi åker bort 14 dagar i februari.
Egentligen så fixar det sig ändå, men bara för att jag ska känna mig tryggare.
Jag skulle behöva nån hästkunnig som (tillsammans med svärfar) kan sköta om hästarna. Han fixar det annars men jag vill helst ha nån med mer "koll". Det är ju då bara drygt en månad till fölning.
Nån som vill bo i vårt hus under tiden och hjälpa mig med det?

Idag har vi inte heller några planer, så det blir väl jobb idag igen då...
E hade feber igår, men var som vanligt pigg ändå. Redan idag är hon feberfri. Skönt!

Nu ska jag köra upp resten av familjen och få frukost, jag är hungrig.

Ha en bra dag i SOLEN!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Magda

Jag planerar. Har du en stallplats?

2009-11-22 @ 13:04:36
Postat av: Beffa

Jag jobbar ju, och har ju blivit med häst då. Annars hade jag jättegärna ställt upp!



På TORSDAG kommer Han!!!



När kommer ni till Ume nästa gång?!

KRam!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback