FAN!

Tog igår kväll in hästarna som vanligt. Det är ju mer sumpmark än fast botten i hagen. Har väl blundat lite för problemet med det, vad som kan hända... Jag har väntat på att det ska bli kallt så marken fryser. Inte då...

Ja igår så fick jag då mitt straff!!
Pia o Tule brukar gå försiktigt genom leran upp till foderhäcken. Pazzi, som är vildast i hagen brukar ta den sträckan på en 3-4 galoppsprång! Igår kom hon in och var tjock i gaffelbandet hb. Var varken halt eller ömmade.
Men jag bestämde mig för att nu får det vara nog! Så i morse medan familjen sov sött så förvandlade jag min ridbana till hage. Ja den ska ju bli det till våren också så stolparna var redan nere. Men jag drog upp tråd och flyttade vattenbalja och gjorde uteboxarna klara för besök.
Hästarna var rätt galna när de fick fast mark under fötterna. Men som tur är så såg Pazzi ok ut, inte halt. Jag hade för säkerhets skull lindat båda bak. Tänk att sånt bryr hon sig inte ett dugg om, fast det var första gången!
Nu hoppas jag att svullnaden går ner rätt så snart och att det inte var nåt allvarligt! Håll tummarna!

Sen har vi då lilla tösen E som har haft diarré sen i fredags. Det blir inte alls bättre... Nu klagar hon även på ont i magen och äter nästan inget. Hon dricker som tur är gärna Cola så jag får i henne vätska iaf.
Väntar på att BVC ska ringa till mig under dagen.

Mycket känns tugnt just nu...

Kommentarer
Postat av: Magda

Älsklingsungen då:( ge henne en superduper kram

2009-11-24 @ 11:29:36
Postat av: sandra

Håller tummarna för både dotter och häst =)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback