Jo'rå..

Ska kort försöka sammanfatta här det jag tror mig ha glömt att berätta.

Tränade ju med Curre i lördags. Det var lite pirrigt innan, det var faktiskt 3 år sen jag tränade för Berit sist!!! Men jag behövde inte vara orolig, det gick jättebra. Curre blev till sist sådär fin som bara han kan vara. Underbar att rida och jag kom ihåg hur man gjorde!
Hade dock en väldig träningsvärk i två dagar efteråt. Men det va're värt! Nu verkar det som om jag kommer att få göra om detta, om några veckor. Jippi!

I söndags separerade vi kalvarna från kossorna. Det klarade jag o M ensamma och det gick riktigt lugnt och fint, inga problem. Sen skulle vi möblera om lite blande djuren också. Fick hjälp av M-O till att väga de 15 stora tjurarna. Det gick också bra tills den sista precis var vägd o klar, då... Lyfte de isär grindarna och rymde! 15 stora svarta tjurar på rymmen i mörker o dimma, inget drömläge vill jag lova. Men...
M hämtade direkt vår absolut bästa "vallhund" - fyrhjulingen. Men den "vallade" han hem dem igen och vi släppte in dem till vår stora tjur "Ponken". Allt frid o fröjd. Flyttade kossorna till rätt ställe och sen var vi klara. En låååång dag.

Måndag kväll mådde Ponken inte så bra. Hade haft det tufft med de nya killarna och hade svårt att gå. M och K tänkte ta in honom genom att leda honom i grimma. Jag sa:Lycka till!! Han väger nämligen drygt 700 kg.
Men det gick otroligt bra. Det tog nästan 30 min att gå de ca 150 m in, så ont hade han. Nu har han egen fin stor box inne i lagårn och jag hoppas han piggar på sig fort. Han är ju så snäll.

Nu har vi ny tvättmaskin som jag hoppas kommer att glädja oss längre än den förra.
Ikväll tänker jag bara ta't lugnt. För i morrn blir det Umeå igen och i helgen Lycksele på arbetsplatsträff med M's jobb. Där får vi se Jill Johnsson igen, vi var ju även där ifjol.

Nä nu är det dags att jobba!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: zaq

Jamen DÅ måste vi kunna ses en pytteliten stund åtminstone!!!

messa om du har tid över, kan ses nerpå stan eller hos mig eller varsomhelst!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback