Minns mums mums...

Fortfarande tänker jag tillbaka på den fantastiska bröllopsfest vi var på för snart två veckor sen.
Har tidigare berättat att den var en succé. Framförallt var mat o dryck helt utsökt.

Helt fördomsfritt åt jag av allt som bjöds, gav allt en chans även om jag ville rynka på näsan åt vissa saker. Döm om min förvåning då allt var rena smaksensationer. T.ex. Ostron.
Har haft chansen en gång tidigare att äta denna delikatess men vågade inte testa då. Nu tog jag mod till mig och smakade. Det smakade salt och hav, gott! Konsistensen var mycket fastare än vad jag inbillat mig innan. Inte alls en slemmig klump, utan typ som musslor. Tillsammans med ett glas champagne... Mums!

Nästa tveksamma mat var anklever. Men... det är det absolut godaste som jag har ätit!!! Går inte ens att beskriva hur gott det var. Den bara smälte i munnen! Hoppas verkligen få äta det fler gånger.

Ja vi åt och drack en massa goda saker under kvällen. Ny dryck för varje maträtt. Kolla bara här...

- Välkomstdrink med tilltugg
- Ostron och champagne

- Halstrad pilgrimsmussla med örtvinägrettsås, belugalinser o sockerärtor - vitt vin
- Anklever med portvinssirap, höstsallad o mandarin - vitt vin
- Citronsorbet med limoncellalikör
- Vätternlöjrom på klassiskt vis - snaps o öl
- Bräserat vildgåsbröst med calvadosgräddsås o trattkantareller, ugnsbakade rotsaker - rött vin
- Vaniljpannacotta med skogshallonsås o gårdens bär - dessert vin
- Kaffe o tårta

Som sagt - helt underbart gott! Tänk att det finns så mkt god mat!
Kommer i fortsättningen att våga smaka på all "konstig" mat innan jag dömer den...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback