Ny vecka

Ja å inte började den så himla bra...
När jag skjutsade E till dagis i morse så fick jag punktering!
Efter 1½ år med urusel väg, nu när den snart asfalteras ja då får man punka. Nåja, tur man är händig o fixar sånt själv! Det svåraste var inte att lossa bultarna utan att få loss själva däcket. Fick sparka som en dåre innan det lossnade. Tyvärr så sparkade jag med fel fot... aj aj aj...
Kom hem & ringde M för att berätta, då fick jag veta att även han hade fått punka idag! Vilket sammanträffande! Den första för oss båda medan svärfar har fått hela 8 st!! Man ska väl inte klaga då!

Efter dessa däcksparkar så får jag nog prioritera om min dag... Hade tänkt gå ut i svampskogen en liten stund men just nu känns det inte som jag fixar det. Kanske senare. Plockade massor med gula igår på mina enkla ställen dit man kan köra fyrhjuling ända fram. Men mycket vill ha mer... Särkilt sen jag såg M&M's skörd: 5,8 kg!!

I em ska vi ta rätt på de färdighängda kalkonerna. Tupparna vägde drygt 20 kg i levande vikt och hönorna ungefär hälften. Jisses!

Nä nu ska jag försöka göra nåt vettigt...

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Beffa

Har skickat ett mail med adress och en liten vägbeskrivning!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback