Nybehandlad... och lugn!

Ja så har man då fått en andra behandling...

Man är väl rätt så ovan, för till skillnad från den "vanliga" läkarvården så kommer man för ett besvär, men blir totalt genomgången och undersökt i hela kroppen. Ska förklara...

Jag berättade att jag inte alls hade haft ont efter förra behandlingen utan struttat runt länge på stan. Aj aj aj... det skulle man visst inte alls ha gjort. Nä man ska ta det lugnt efter behandlingen så kroppen får läka i lugn o ro. Hmm...
  
 
Lovade att jag skulle vara lugnare denna gång!
Så sa han: - Idag vill jag först kolla upp lite annat på dig. Tänkte direkt att jag kanske kunde få hjälp med min ona nacke. Självklart fixade han den! Han knixade o fixade massor i min rygg, ländrygg och höft/bäcken. En del saker gjorde jätteont! Men hjälper det så... Sen gav han min häl stötvågsbehandling igen med högre styrka denna gång. Det är en så skum känsla till en början men sen blir det jätteskönt. Den behandlingen tar bara ett par minuter.
När han var klar sammanfattade han det så här: Problemet till hela grejen med hälsporren tror han kommer från min rygg. Jag är(var) så sned att jag förmodligen har gått och snedbelastat foten under så lång tid, därför har jag fått ont. Han tyckte även att det var jättekonstigt att jag inte fått subventionerat (stavning?) mina hålinlägg som jag nog bör skaffa ändå. Med klar röntgendiagnos borde det vara självklart! Ska kolla upp det, fortsättning följer...

Efter dagens behandling har det gjort betydligt ondare i foten än efter den förra, men det lär ju gå över. Kroppen är också rätt så mörbultad vill jag lova! Men som sagt, bara det blir bra i slutändan så!
Åb igen på torsdag i nästa vecka. Nu på torsdag blir det ortopedtekniska.
Jo jag ska ju jobba också...

Nä nu ska jag inte ryggläge och vila & sova!

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback