Underbart!!

Mycket att berätta men för trött att skriva egentligen, så jag sammanfattar lite kort...

Tog rätt på kalkonköttet igår. De var lite jobbigt... När köttet var styckat, uppdelat o klart så fick vi, av två hönor och en tupp, nästan 22 kg!! En filé från tuppen vägde 2,2 kg!!! EN filé alltså!! Stor som en hel julskinka!!

Idag har jag då äntligen varit i
Umeå och fått stötvågsbehandling på min fot. Det gjorde först lite ont men blev sen bara skönt-ont. Lite märklig känsla. Han tejpade foten som stöd för hålfoten, det ska sitta i några dagar. Något man tydligen gör för att hjälpa vid hälsporre... Jag har aldrig fått den hjälpen förr, bara smärtstillande!
Vaden var rätt så överansträngd av att jag hela tiden har gått på tå. Så jag fick akupunktur på två ställen i vaden. Den första gick jättebra men den andra kändes jättemycket, som om jag fick "senadrag" i hela vaden. Känner fortfarande av det men det är mkt bättre. Som en rejäl träningsvärk. Han upptäckte även att jag var sned i bäckenet och fixade till det. En liten (stor) makeover!! Ska göra två behandlingar till att börja med för att se om det känns bättre. Den andra blir på måndag!

Gick sen på stan och shoppade massor!! Har fixat kläder till bröllopet nu! Vi fick en så otroligt bra service på affären Rut m.fl. Hon plockade fram och servade oss hela tiden. Så ska det va! En del andra affärer fick också besök. Fick tag på jättefina kläder som jag kommer att trivas i. Nöjd!!

Nu är jag jättetrött... Det har varit en lång, rolig och jobbig dag.
Undrar hur det kommer att kännas att kliva upp i morrn bitti?
Det är ju då foten brukar vara som j-ligast... Spännande!

G'natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback