Äntligen!!

Ett helt års väntan är över. Ja för 365 dygn blev det till slut. Men det var värt all väntan.
Jag var 99% säker att det skulle bli ikväll. Gjorde klart hemma fort och åkte hit för att kunna hålla koll.
När jag kom var det redan igång. Jag fick snabbt byta om och hjälpa till lite.
Hon hade lagt sig nära väggen så jag hjälpte till att dra den lite neråt, ett framben kom lite efter också. Så på min första fölning fick jag dessutom vara med att dra ut den. Kan det bli bättre? Nä!
Det blev en stor, välväxt o långbent kille. Brun med tre vita fötter. Lite bilder kommer här...













Nu är det skönt med kameran i stallet så jag lugnt kan sitta o kolla på så att han äter och när han redan skuttar runt. Helt otroligt att de bara kan få styrsel på dessa långa harskrank-ben.
Jag hade ju bara ett hingstnamn... så jag hade tur!
Han ska (troligtvis) heta Phratello. Fratello=bror på italienska. Jag modifierar stavningen så jag får med P:et
Alternativt Phratellino = lillebror. Vilket tycker ni?

Nä undrar om man kan sova nåt i natt då..? Kommer vilja titta på den lila hela tiden. Som tur är så är jag VÄLDIGT trött efter förra nattens vakande.

Ciao & Gonatt!!

Kommentarer
Postat av: Lenore.

Hej Gunilla!

Gud vad söt han är! :D

Jag tycker att Phratellino är sötast :) Och han är ju trots allt en lillebror! :)

Kram!

Postat av: Pernilla

Haha en liten Palle, blir ju bra de. Så söt så. Sov så gott nu.

2010-04-27 @ 23:16:52
Postat av: zaq

Three white legs, keep him as a friend...

Vilken lycka och skönta att allt ser ut att ha gått bra, sov gott nu!

2010-04-28 @ 00:01:37
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Therese

äntligen, grattis!

2010-04-28 @ 04:33:56
URL: http://www.stromsgarden.com
Postat av: Maggan

Gud va mysigt!

Phratellino tycker jag är sötare. Det känns gladare i munnen.

Ha det gott!!!

Maggan

2010-04-28 @ 06:42:11
Postat av: Beffa

Tycker nog också Phratellino, det ligger bra i munnen. :)

Så himla söt han är och vad skönt att han äntligen tittade ut!

Mäktig känsla att få vara med och hjälpa till..

Åh, får man hälsa på det lilla underverket nästa gång man åker hem kanske?

KRam

2010-04-28 @ 07:34:07
URL: http://beffa.blogg.se/
Postat av: Cia

Åh vilken snygging. Phratello gillar jag mest, det låter som en stor och stilig hingst. Det är ju för underbart att vara med om dessa mirakel.

Kram o grattis!

2010-04-28 @ 09:40:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback