Proppen ur...

Det var ju meningen att årets förstfödda skulle vara Pias föl. Men det vet ju alla hur det går... segt...

Istället har det hastigt o lustigt har det dykt upp två kalvar idag!
Den första ca kl 10.30 och den andra för ca 45 min sen. Den andra kom väldigt fort!! Jag hade räknat ut att hon skulle kalva ikväll, men när jag kollade henne igen efter 45 min så var det redan klart o den stod och åt. Skönt när det går så bra. Den första fick vi hjälpa lite. Han orkade inte söka maten och mamman ville inte stå still. Men när vi bundit fast henne och visat den lilla vart maten fanns, ja då gick det bara fint, och när de väl fått smak på mjölken, ja då ger de sig inte.
Det ser ut som det är två killar, den första är säker men jag har inte kollat närmare på den andra än. Men jag tror att det också är en tjur. M är snart på väg hem från jobbet så vi kan fixa egen box åt dem och märka kalven.






Kommentarer
Postat av: Therese

Sötingar!

Grannen har fått ca: 10 stycken kalvar redan. Det är så härligt för då vet man att det är vår. Man känner liksom på sig när det börjar att vara dax och plösligt står de bara där. Så söta :D

Men nu vill vi se en fölis snart också. Jag håller tummarna för att den kommer i helgen!

/Therese


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback